SEDINTÃ…În cadrul sedintei Consiliului Local a fost prezentat si aprobat regulamentul Autoritãtii Urbane din municipiul Vaslui, organism ce va avea sub control un buget de 27 de milioane de euro pentru investitii locale. “Datoritã faptului cã în sedinta din 20 ianuarie, când s-a aprobat înfiintarea acestui organ de control nu a fost prezentat si regulamentul de organizare si functionare, primarul Vasile Pavãl a convocat aceastã sedintã de urgentã, dar fiind faptul cã termenul limitã pentru prezentarea documentelor este 14 aprilie”, a spus Eduard Lãcãtusu, Secretarul Primãriei Municipiului Vaslui. În perioada urmãtoare vor fi prezentati si cei care vor face parte din acest organism de control.
În urma convocarii de urgentã a primarului Vasile Pavãl, Consiliul Local Vaslui s-a întrunit, ieri, pentru a aproba Regulamentul de Organizare si Functionare a Autoritãtii Urbane Vaslui. Acest lucru fiind necesar, deoarece , în sedinta de aprobare a oganismului de control a fost trecutã cu vederea prezentare regulamentul. “Datoritã faptului cã în sedinta din 20 ianuarie, când s-a aprobat înfiintarea acestui organ de control nu a fost prezentat si regulamentul de organizare si functionare, primarul Vasile Pavãl a convocat aceastã sedintã de urgentã, dar fiind faptul cã termenul limitã pentru prezentarea documentelor este 14 aprilie” declarã Eduard Lãcãtusu, Secretarul Primãriei Municipiului Vaslui. Conform prevederilor din regulament documentele ce trebuiesc transmise Autoritãtii de Management a Programului Operational Regional sunt : hotãrârea Consiliului Local pentru înfiintarea la nivelul municipiului resedintã de judet a Autoritãtii Urbane, având ca anexã Regulamentul de organizare si functionare a AU, precum si orice modificãri ce survin, dacã modificãrile sunt de naturã sã afecteze drepturile si obligatiile pãrtilor; documentele din care rezultã numirea membrilor Autoritãtii Urbane; fisele de post completate ale personalului implicat în îndeplinirea activitãtilor aferente atributiei delegate prin prezentul Acord, cu respectarea principiului separãrii functiilor ; Declaratiile privind conflictul de interese, completate de cãtre membrii AU, cu respectarea formatului indicat în procedurile de lucru aferente AU; datele de contact ale persoanei nominalizate ca si Coordonator al AU; Procedurile de lucru aferente AU, în formatul care va fi pus la dispozitie de cãtre AMPOR, aprobate intern de coordonatorul AU.
Ce atributii si obligatii va avea organismul ce va gestiona 27 de milioane de euro
Conform informatiilor oficiale, Atoritatea Urbanã(AU) reprezintã structura din cadrul UAT municipiul Vaslui care are responsabilitatea îndeplinirii atributiei de selectare strategicã a fiselor de proiecte, propuse spre finantare în cadrul Axei Prioritare 4 Sprijinirea Dezvoltãrii Urbane Durabile a Programului Operational Regional 2014-2020, aferente Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbanã a Zonei Metropolitane Vaslui. Mai exact membrii acestui organism de cotrol sunt responsabile pentru alegerea proiectelor de interes public care vor fi finantate cu fonduri de investitii oferite de Uniunea Europeanã. O primã directie va viza investitiile în modernizarea transportului urban, respectiv achizitia de mijloace de transport ecologice si electrice, mai ales cã autobuzele si troleibuzele actuale trebuie modernizate, cãi de rulare si piste de biciclisti, investitii care vor însemna câteva milioane de euro. O altã sumã importantã din cele 27 milioane de euro va merge cãtre clãdirile pentru activitãti educative, culturale si recreative, zone verzi de mici dimensiuni, piete publice, pãrculete, revitalizarea zonelor urbane (reconversia si refunctionalizarea terenurilor abandonate). Nu în ultimul rând, infrastructura de educatie (crese, grãdinite, licee tehnologice, scoli profesionale si tehnice) va beneficia de un buget adecvat. Aceastã structurã va fi formatã din cinci membri, dintre care unul va fi numit coordonator, acestia fiind alesi de primarul Municipiului Vaslui, Vasile Pavãl. “Mã voi implica cu toatã experienta mea în ceea ce tine de activitãtile de întocmire a proiectelor. Trebuie sã venim cu acest portofoliu de proiecte extrem de importante pentru comunitate. Lucrãm la strategia de implementare, organismele de lucru privind programele de dezvoltare etc.”, spunea Vasile Pavãl în prima conferintã de presã din acest an. AU va functiona ca un organism intermediar îndeplinind functii atribuite de Autoritãtii de Management a Programului Operational Regional . Pentru a înlesni transparenta procesului de selectie, membrii structrurii vor fi nevoiti sã semneze o declaratie pe propria rãspundere cu privire la eventuale conflicte de interese. (Andrei Manolachi)