NOTE…Pacientii vasluieni sunt, în general, multumiti de modul cum sunt tratati în unitãtile sanitare din judet. Este concluzia la care ajungi dacã citesti rezultatele portalului calitatespitale.ro. În topul unitãtilor medicale cu cel mai mare grad de confort, cele mai bune servicii medicale acordate si cel mai profesionist personal, Spitalul „Dimitrie Castroian” din Husi ocupã primul loc, cu un procent de satisfactie a pacientului de 74%. Este urmat de Spitalul Judetean de Urgentã Vaslui, cu un procent de 61% si Spitalul Municipal de Urgentã Bârlad, cu 50 %.
Din cele 469 de spitale din toatã tara, trei din Vaslui au fost deja „luate la ochi” de pacienti. Este vorba despre Spitalul Judetean de Urgentã Vaslui, Spitalul Municipal de Urgentã „Elena Beldiman” Bârlad si Spitalul Municipal „Dimitrie Castroian” Husi. Pânã ieri, cele mai multe chestionare completate au fost pentru Spitalul Judetean de Urgentã Vaslui – 8.
Serviciile spitalului din Husi, cele mai apreciate
Cel mai bine evaluat spital din judetul Vaslui a fost cel din Husi care a obtinut procente de satisfactie foarte bune la cei trei indicatori: 78% la confort, 74% la servicii si 70% la personal. Pacientii care au fost internati la spitalul „Dimitrie Castroian” s-au declarat multumiti cel mai mult de calitatea serviciilor medicale (65%). Husenii s-au declarat multumiti si de curãtenia gãsitã în spital, dar si de timpul de asteptare.
Profesionalismul medicilor si confortul, punctele forte ale SJU Vaslui
Cea mai mare unitate spitaliceascã din judet, Spitalul Judetean de Urgentã Vaslui, are, potrivit celor care au completat chestionarele, un confort satisfãcãtor. Curãtenia din unitate si accesibilitatea la servicii si facilitãti au primit note foarte bune. Cel mai bun procent a fost obtinut însã de personalul din spital. Vasluienii s-au arãtat foarte multumiti de profesionalismul medicilor (71%), nu si de comportamentul asistentelor si infirmierelor, cãrora le-au acordat un procent de satisfactie de doar 38%. „Asistente cu vârsta de pensionare, de proastã calitate umanã”, a fost unul din mesale postate de vasluieni pe site-ul respectiv. Potrivit acestora, spaga este, în continuare, sfântã la Vaslui. „Cât a fost DNA-ul în spital erau de toate..nimeni nu voia un ban..cum au plecat..punct si de la capãt. Cum se poate ca un pacient cu atac cerebral sã astepte pe hol la UPU 7 ore? Totul la Vaslui e pe pile si relatii”.
Spitalul „Elena Beldiman”, sanctionat din cauza mobilierului si al comportamentului asistentelor
Municipalul de Urgentã din Bârlad este spitalul cu cele mai putine calificative de „foarte bine”. O singurã notã de 10 a fost acordatã, la indicatorul personal. Tot aici sunt si cele mai multe nemultumiri. „Personalul vorbeste în mod acceptabil cu clientii, dar dacã nu dai spagã nu ai un cearsaf mai bun, în spital mobilierul lasã foarte mult de dorit (e de pe timpul lui Pazvante) si banchetele cumpãrate recent sunt prea joase fatã de normal”, a scris un bârlãdean. „Personalul, în special asistentele, vorbeste foarte urât cu mamele. O femeie care era afarã, pe bancã, a spus cã-i mizerie în spital, iar o asistenta de la primul etaj a spus cã ‘ce-i drogato? Vezi cã chem bodygardul’ „, s-a plâns un alt pacient. Performera Spitalului „Elena Beldiman” Bârlad este sectia de Pediatrie, care a obtinut un procent de 60 % în ceea ce priveste calitatea serviciilor medicale acordate. (F.G.)
Spitalele din Vaslui, vãzute prin ochii pacientilor
Spitalul Judetean de Urgentã Vaslui
Confort
46,7% -nesatisfãcãtoare
26,7% -satisfãcãtor
20% -calitate bunã
6,7% – calitate foarte bunã
Servicii
37,8% -nesatisfãcãtoare
22,8% -satisfãcãtoare
22,2% -calitate bunã
13,3% -calitate foarte bunã
4,4% -nu stiu/nu rãspund
Personal
46,7% -nesatisfãcãtoare
17,8% -satisfãcãtoare
8,9% – calitate bunã
20% -calitate foarte bunã
6,7% -nu stiu/nu rãspund
* 8 chestionare completate
Spitalul Municipal de Urgentã „Elena Beldiman” Bârlad
Confort
48,6% -nesatisfãcãtoare
37,1% -satisfãcãtoare
8,6% -calitate bunã
5,7% -nu stiu
Servicii
60% -nesatisfãcãtoare
22,9% -satisfãcãtoare
11,4% -calitate bunã
5,7% -nu stiu/ nu rãspund
Personal
51,4% -nesatisfãcãtor
34,3% -satisfãcãtor
11,4% -calitate bunã
2,9% – calitate foarte bunã
*6 chestionare completate
Spitalul Municipal „Dimitrie Castroian” Husi
Confort
10% -nesatisfãcãtor
55% -calitate bunã
35% -calitate foarte bunã
Servicii
10% -satisfãcãtoare
65% -calitate bunã
20% -calitate foarte bunã
5% -nu stiu/nu rãspund
Personal
20% -nesatisfãcãtoare
40% -calitate bunã
40% -calitate foarte bunã
*2 chestionare completate