Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a propus Ministerului Finanțelor mai multe modificări vizând simplificarea procesului de administrare a impozitului pe veniturile persoanelor fizice.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a propus Ministerului Finanțelor mai multe modificări vizând simplificarea procesului de administrare a impozitului pe veniturile persoanelor fizice, a regimului fiscal pentru veniturilor anuale din contracte de închiriere, precum și pentru stabilirea impozitului în cazurile de executare silită.
ANAF solicita revizuirea procedurii privind stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit, în sensul efectuării plăților anticipate în 2 rate egale, cu următoarele termene scadente: 25 iulie și 25 noiembrie, in loc de 4 rate egale, cum este in prezent.
Fisculr vrea astfel să elimine confuzia care se creează în rândul contribuabililor cu privire la sumele datorate, prin emiterea în cele mai multe cazuri, a unei singure decizii de impunere în cursul anului și să reducă numărul de plăți efectuate în cursul anului, respectiv 2 plăți în loc de 4 plăți, cum este în prezent.
În cazul impunerilor efectuate după expirarea termenelor de plată prevăzute de lege, contribuabilii au obligația efectuării plăților anticipate la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plată al anului precedent (este cazul contribuabililor care vor depune formularul 200 „Declarație privind veniturile realizate din România” după data de 25 iulie).