MILITIE…Dupã ce ziarul nostru a prezentat cazul clar de abuz în serviciu al agentului sef principal Gabi Miler, de la Biroul Rutier Negresti, zeci de soferi care au trecut prin situatii similare au dorit sã-si facã publice nemultumirile. Asta demonstreazã cã politistii rutieristi de la Negresti se ocupã de ani de zile cu vânãtoarea de soferi, lãsând mii de conducãtori auto fãrã permise, de multe ori prin încãlcarea legii (dar, câti au curajul, oare, sã se lupte cu acesti indivizi pusi pe amenzi si retinere de permise?). Un sofer din Vaslui povestea cã, în vara trecutã, a fost amendat de „zmeii” de la Politia Rutierã Negresti la ora… 4.30 dimineata! La o orã la care toatã lumea doarme, Miler stãtea la japcã pe drumul national, la Vulturesti. Asa a prins un sofer care se grãbea si a apãsat putin mai tare pe acceleratie, mai ales cã nu circula nicio masinã la acea orã si nici oameni nu erau pe drum. Este doar unul din numeroasele exemple care demonstreazã cã rutieristii din Negresti stau doar la pândã si la japcã. Demascarea acestui tip de practici de cãtre un sofer din Vaslui, care a vrut sã depãseascã radarul neinscriptionat condus de Miler, însã s-a trezit tras pe dreapta pentru cã politistul l-a obligat sã accelereze peste viteza legalã, ar trebui sã-i facã pe sefii Politiei Române sã ia mãsuri împotriva unor astfel de indivizi, care nu au nimic în comun cu munca de prevenire si de respectare a legilor rutiere din tara aceasta.
Ieri, dupã ce am publicat materialul care demonstreazã abuzul fãcut de politistul Miler, sâmbãtã dimineatã, la ora 8.20, în zona Parpanita, am sesizat conducerea IGPR, cerând un punct de vedere fatã de aceastã situatie scandaloasã. Iatã sesizarea trimisã cãtre IGPR, ieri, la prânz: „Venim cãtre dvs. cu urmãtoarele întrebãri, la care asteptãm un rãspuns în termenul legal:
1. Fapta agentului principal sef Miler este abuz în serviciu, cu încãlcarea Codului Rutier în vigoare si a normelor interne ale IGPR, dacã vorbim de manevrele la depãsire si oprirea în trafic a soferilor de cãtre politistii rutieristi?
2. În filmarea realizatã de cetãteanul care a reclamat incidentul din satul Parpanita, pe care îl anexãm la aceastã cerere, se vede cã masina Logan dotatã cu aparat radar, neinscriptionatã, cu numãrul MAI 43737, are în functiune semnale luminoase rosii si albastre. fixate pe parbriz, în interior. Am dori sã stim dacã sistemul de lumini care apare în filmare este în dotarea standard a masinii de Politie Rutierã, în cazul radarelor neinscriptionate, si dacã este omologat. În cazul în care nu este omologat, cine a montat acel sistem de lumini si ce contraventie se aplicã în acest caz?”. Asearã, IGPR ne-a anuntat cã s-a „spãlat pe mâini” si a trimis cazul la Inspectoratul de Politie judetean Vaslui, care urmeazã sã ne informeze despre mãsurile luate. De la biroul de presã al IPJ Vaslui am aflat cã s-a început o cercetare cu privire la situatia prezentatã în ziarul nostru, însã nu s-a pot face publice informatii.
Soferii din toatã România reclamã modul haiducesc de a actiona al politistilor de la Politia Rutierã Negresti
Oameni nemultumiti de astfel de practici au dorit sã-si spunã pãsurile pe forumul Vremea Nouã, în ultimele douã zile. „De ce sã amendezi soferul? În fapt el s-a chinuit sã depãseascã dar, vãzând cã nu are cum efectua aceastã manevrã în limitã legii, s-a desistat… Cei 108 km/h i-a atins fortat de „cap de cretã”! Dacã el a avut 108km/h si nu a reusit sã depãseascã, se naste întrebarea: cîti km/h a avut „cap de cretã”?!”, scrie un cititor. „Nu cumva pe partea dreaptã a drumului, pe care soferul conducea o masinã cu 108 km/h, se deplasa cu aceeasi vitezã un Logan alb neinscriptionat fãrã sirene si girofaruri pornite? Nu cumva obligatiile conducãtorului auto, fie el si politist, prevãzute în lege, sunt cã atunci când conduce un autoturism si este depãsit de un alt autoturism sã nu-si schimbe viteza si directia de deplasare? Nu cumva un politist, înainte de a constatã o încãlcare a legii, are obligatia de a respectã el însusi LEGEA?”, este de pãrere un alt cititor. „Corectitudinea este sã prinzi pe fiul unui prieten cu 140/km prin localitate si sã închizi ochii? Corectitudine este sã prinzi pe fiul altui prieten cu 102/km în localitate si sã treci 89/km si sã dai avertisment??? Corectitudinea este sã ademenesti pe cineva sã te depãseascã pe linie continuã în afara localitãtii mergând cu 40 la orã? Vreti sã mai continui? Stiu foarte multe despre acest domn!”, sustine un locuitor din zona Negresti. „Cap de gumã, Gabi Miller, mi-a dat si mie amendã si suspendare de permis pentru depãsire vitezei si depãsire prin loc nepermis, numai cã nu am fost oprit în trafic. Mi-a trimis la firmã sã predau permisul si sã plãtesc amendã, numai cã boul beltii a uitat sã treacã în procesul verbal platã în 48 de ore si l-am contestat. De anul trecut, din luna iulie si pânã acum, nu am primit o decizie clarã de la judecãtorie. Tot se amânã, dar nu stiu de ce, pentru cã se vede clar cã a uitat sã scrie si pentru asta se anuleazã procesul verbal”, explicã un alt sofer. „Ca si în viatã cotidianã, gresesti cu bunã stiintã, la un moment dat plãtesti. Ulciorul nu merge de multe ori la apã. Pe soselele patriei nu circulã numai prosti si cocalari, mai circulã si oameni onesti, pregãtiti în diferite domenii, chiar si cel juridic. Când te întâlnesti cu un astfel de zmeu trebuie sã-ti iei mãsuri de precautie, altfel plãtesti si rãmâi fãrã permis, fãrã sã fii vinovat de încãlcarea legii rutiere”, constatã un cititor. „Trebuie avut în vedere cã orice zmeu are si un sef, care ar trebui sã stie, despre fiecare subaltern cum lucreazã, cum se comportã si nu stricã din când în când sã le mai facã si istructaje si testãri referitoare la actiunile pe urmeazã sã le desfãsoare. A tolera astfel de comportamente de cãtre subalterni, te face complice si responsabil la încãlcarea legii si implicit abuzuri”, sustine un alt cititor. „Dacã sunteti din zonã, atunci cunoasteti iesirea din Todiresti cãtre Dumesti. Acolo a încercat acest domn sã-mi ridice permisul mergând în afarã localitãtii cu 40 de km la orã pe linia continuã care tine vreo 400 de metri. Dupã ce s-a terminat linia, a plecat glont! La intrare în Dumesti a parcat masina si a asteptat sã trec, cã sã vadã cine e la volan, si asa am descoperit cã el era. Abia primise masina lui nouã neinscriptionatã. Acesta este un politist corect? Stiti de câte ori „închide ochii” chiar si la 140km prin localitate? Si nu dã nici mãcar contraventie! Dar, na, are si el „simpatiile” lui! Aceasta nu este CORECTITUDINE! Comite ABUZURI grosolane!”, sustine un alt sofer din zonã. „Adevãrat, politistul a accelerat când era depãsit. Sã îi fie rusine si sã sperãm cã va fi pedepsit având în vedere ce se spune, cã nu e la prima faptã de „haiducie”. Când nu esti onest, mai bine da-ti demisia frate. Faci de râs si ce a mai rãmas integru în Politia Românã”, îi transmite un cititor. „Nu cred cã este în discutie motivul de grabã al soferului, ci atitudinea politistului! Ce a vrut el sã demonstreze accelerând? Cã e masinã de politie si cã nu trebuie depãsitã?! Îi cãdeau tablele de pe umãr dacã era depãsit? Avea vitezã sub 80km/h când cel ce a filmat s-a angajat în depãsirea masinii de politie iar „cap de cretã”, cu puterea celor doi neuroni antrenati la facultatea de drept a universitãtii ecologice „Dimitrie Cantemir” din Iasi a vrut sã îl „ardã” la buzunar… ori amendat pentru depãsirea vitezei cu 10-20km/h sau suspendarea permisului pentru 90 de zile, pentru depãsirea vitezei cu peste 50km/h, în localitate… Dar uite cã nu s-a primit. Sau s-a primit negativ. Soferul care a filmat a fost, nu cu o secundã ci cu ani mai destept decât „cap de cretã”! Din vânãtor, politistul a ajuns vânat! Acum sã nu spuneti cã i-a înscenat chestia… cã l-a urmãrit!”, concluzioneazã un cititor.