Vremea a început să se încălzească, iar şoferii vor trebui să treacăla aşa-numitele anvelope de vară, înlocuindu-le pe cele de iarnă. Nu există o dată oficială stabilită începând cu care să poată fi folosite, din punct de vedere legal, anvelopele de vară. În schimb, anvelopele de iarnă sunt obligatorii atunci când se circulă pe porţiuni cu zăpadă, gheaţă sau polei.
Un şofer trebuie să plătească între 50 şi 120 de lei la un service pentru montarea anvelopelor de vară.
Anvelopele de vara sunt realizate dintr-un material mai tare, astfel încât să se evite uzura lor la temperaturi ridicate. De asemenea, acestea preîntâmpină fenomenul de acvaplanare (maşină derapează din cauza stratului de apă existent între şosea şi pneuri, la viteze mari).
Nu se recomandă folosirea cauciucurilor de iarnă pe perioada sezonului cald, deoarece, la temperaturi ridicate, anvelopele de iarnă, care sunt mai moi şi mai maleabile, se vor uza mult mai repede.
În ceea ce priveşte cauciucurile all season / all wheater, acestea oferă performanţe medii atât vara, cât şi iarna. Practic, nu pot înlocui cu succes nici cauciucurile de vară, nici pe cele de iarnă, de aceea, cei mai mulţi producători nici nu comercializează astfel de anvelope mixte. Unul dintre dezavantaje este reprezentat de faptul că, în jurul valorii de 0 grade Celsius, acest tip de anvelope îşi pierd aderenţa, aspect care afectează puterea unei frâne bruşte sau virajele în curbe strânse, punând în pericol viaţa şoferului şi a celorlalţi pasageri.