spot_img
spot_img
-1.3 C
Vaslui
13-ian.-2025

Supermarketurile şi bişniţarii muşcă din câştigurile florăriilor stradale

- Advertisement -

Apropierea lunii martie a făcut ca afacerile cu flori să explodeze pur şi simplu în ultimele zile, apogeul fiind aşteptat pe 1 şi 8 martie. Concurenţa este atât de mare încât metodele de marketing par să nu mai ţină cont de regurile cererii şi ofertei. Dacă un fir de trandafir la toneta stradală costă 7 lei, la Lidl un buchet cu 15 fire costă 9,99 lei. Florarii ieşeni tradiţionali se plâng că supermarket-urile şi bişniţarii „muşcă“ adânc din afacerile lor. „Ziarul de Iaşi“ a făcut o incursiune pe piaţa ieşeană florilor, în ultima zi de iarnă calendaristică. Ce am descoperit aici, aflați din rândurile următoare:

„Concurenţa este peste tot, în primul rând ne fac concurenţă ţiganii de pe stradă. Poliţia nu face nimic, dă amenzi, pe care nu le plăteşte nimeni, şi îi lasă tot acolo”, se plânge un vânzător de flori.

Odată cu venirea primăverii şi a mărţişorului, afacerile cu flori încep să înmugurească. Ieşenii care trăiesc din afacerea cu flori se lovesc de o concurenţă ce vine din partea marilor lanţuri de magazine, cum sunt Lidl, Kauflant, Carrefour etc., unde există raion special cu flori, la preţuri uneori mult mai mici decât la florărie. De exemplu, dacă un fir de lalea costă 3 lei la florăriile de pe Tătăraşi, la doi paşi, în Lidl, un buchet cu 7 fire costă 9,99 lei, adică 1,50 bani firul, la jumătate faţă de florărie. Dacă un fir de trandafir la toneta stradală costă 7 lei, la Lidl un buchet cu 15 fire costă 9,99 lei. Diferenţa este că la florărie, firul de trandafie este unul mare, iar la supermarket trandafirii sunt foarte mici. Dacă o orhidee la ghiveci costă peste 35 de lei la florărie, în Praktiker, spre exemplu, se găsesc orhidei şi la 20 de lei. Depinde însă mărimea şi soiul.

„Ei sunt cei mai sinceri”

De sezon sunt lalelele, zambilele, frezele, colorate şi parfumate. Întrebaţi dacă simt concurenţa făcută de supermarketuri, patronii de florării ori vânzătorii spun că da, însă mai sunt şi alţi factori care le înfluenţează vânzările şi profitul.

„Nu se compară calitatea, măcar dacă ar fi flori româneşti în Lidl, să ajute şi producătorii noştri. Cine vrea o floare frumoasă, de calitate, vine la noi. Marţi (n.r. astăzi) o să înceapă să se mişte treaba şi o să meargă până după 8 martie, practic toată luna. Vânzările sunt mari în această perioadă, cresc, dar cresc şi preţurile. Floarea din export vine scumpă, obligat o vând şi eu mai scump. Categoric profitul este mai mare în luna martie, însă nu atât cât să compenseze lunile în care nu au mers vânzările. Noi valorificăm tot, din ce se rupe facem ornamente florale în coşuleţe, cu burete. Media de vârstă a cumpărătorilor este de 35 de ani. Copii dacă cumpără pentru profesori fac şi ei săracii cheta în clasă. Ei sunt cei mai sinceri. Spun câţi bani au şi cer flori de banii aceia”, spune Iulian Codău, vânzător la una dintre tonetele cu flori de pe Tătăraşi.

sursa: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/supermarketurile-si-bisnitarii-musca-din-castigurile-florariilor-stradale–153345.html

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.