Compania Națională de Căi Ferate CFR a anunțat, printr-un comunicat, că începe reabilitarea subtronsonului km614 – Cap Y Bârzava, lucrări ce se vor executa pe 44.706 kilometri.
“Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru reabilitarea la standardele impuse pentru coridoarele europene a subtronsonului km 614 – Cap Y Bârzava (2a), situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg–Praga–Viena–Budapesta–Curtici–Simeria–Braşov–Bucureşti–Constanţa”, se arată în comunicat.
Obiectivul general al proiectului este reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru circulatia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h.
Lucrările, care se vor desfășura pe 44.706 kilometri, constau în construirea a 13 poduri noi (dintre care 2 peste râul Mureș), modernizarea a 39 de podeţe, lucrări civile în 5 staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale şi puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS, pe toată distanţa subtronsonului.