Cei doi soţi care au murit în accident nu au avut nicio şansă.
„Începând de la o viteză de 40 km/h, în cazul lovirilor din lateral, începe rata de mortalitate. În cazul accidentului din zona Podu Roş, dacă şoferul avea o viteză mare, pasagerii nu aveau cum să scape“, ne-a declarat prof. dr. Radu Gaiginschi, directorul Departamentului de Transporturi şi Expertiză Tehnică Rutieră de la UTI.
Experţii ieşeni în accidente rutiere spun că soţii Buzea, decedaţi în accidentul teribil de sâmbătă din zona Podu Roş, nu au avut nicio şansă de supravieţuire. Poliţiştii spun că cei doi pasageri din Logan purtau centură în momentul în care au fost izbiţi în lateral de autoturismul Audi. Şeful Catedrei de Expertiză Tehnică Rutieră din cadrul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi“ Iaşi crede că ciocnirile laterale sunt cele mai primejdioase, mai ales pentru autoturismele Logan, care nu sunt dotate cu airbaguri laterale.
„Ciocnirile laterale sunt cele mai periculoase. Marea majoritate a loviturilor venite din lateral sunt mortale. Dacă este vorba despre o maşină în care şezutul şoferului este aşezat pe scaun la o distanţă mai mică de 0,4 metri de podeaua autoturismului, atunci are loc un şoc, o lovitură cu capul, ceea ce este cel mai periculos. Se loveşte cu capul de geamul portierei, sau partea de sus a caroseriei, prin interior. Sunt cele mai periculoase aceste lovituri laterale şi rareori când scapă cineva. Mai ales dacă autoturismul nu este echipat cu un airbag lateral, de tip cortină, sau în scaun“, a precizat Radu Gaiginschi, directorul Departamentului de Transporturi şi Expertiză Tehnică Rutieră de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi“ Iaşi.
„Pasagerul aflat în partea loviturii moare în primul rând. Deceleraţia este foarte mare“
În urma coliziunii puternice dintre Audi şi Logan, autoturismul din urmă a fost practic distrus în totalitate. Stâlpul dintre portierele maşinii a fost împins de Audi până la jumătatea scaunului şoferiţei. Poliţiştii care cercetează cazul spun că moartea celor doi ar fi survenit în urma rănilor suferite în urma comprimării, a şocului accelerării şi decelerării în lateral a corpurilor. În plus, se pare că pasagerul din dreapta, în urma şocului ciocnirii, s-ar fi lovit şi cu capul de parbriz. Expertul spune că pasagerilor le scad şansele de supravieţuire dacă autoturismul în care se află este izbit în lateral cu o viteză mai mare de 40 km/h.
- Advertisement -
- Advertisement -