Legea bugetului pe anul 2017 este în dezbatere publică, dar deocamdată nu se ştie când va fi votată, mai ales că preşedintele Iohannis a convocat o şedinţă a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării pentru a discuta despre bugetele instituţiilor din domeniul securităţii naţionale.
Între timp, Ministerul Transporturilor a publicat planul de investiţii propuse pentru anul în curs, cu alocările financiare aferente.
Pentru varianta ocolitoare a municipiului Bacău în bugetul de investiţii, la anexa 3, apare o finanţare de 202,8 milioane de lei (din necesarul de 566 milioane) bani care se vor aloca în acest an pentru lucrări. Anul trecut, firma Eko Insaat, executant, a primit 71 de milioane de lei pentru lucrările deja făcute, adică avansul de 15 la sută din contract. De altfel, din toamna 2016, turcii au avansat cu lucrările în zona Nicolae Bălcescu – Sărata, un prim braţ al centurii, acolo unde au turnat pilonii unor poduri şi au eliberat terenul complet. Şi zilele trecute au publicat pe pagina de facebook fotografii cu alte utilaje aranjate în teren şi piloni de beton uriaşi.
Pe de altă parte, tot în anexa respectivă se precizează că termenul de finalizare a celor 30 de kilometri şi punerea în funcţiune este decembrie 2020, iar durata de realizare a contractului este de 36 de luni. Aşadar, nu 24 de luni, cum era anunţat la inaugurarea şantierului, în mai 2016.
Pentru anul viitor, finanţarea anunţată ar fi de doar 52 de milioane de lei.
sursa: http://www.desteptarea.ro/finantare-de-200-de-milioane-de-lei-pentru-centura-bacaului-fb/