spot_img
spot_img
0.8 C
Vaslui
14-ian.-2025

Acuzatii grave de amantlâc si subiectivism la adresa conducerii LER si a ISJ Vaslui

- Advertisement -

ÎNVINUIRI…Un cadru didactic de la Liceul Teoretic „Emil Racovitã” Vaslui aduce acuzatii grave Inspectoratului Scolar Judetean Vaslui si conducerii unitãtii de învãtãmânt. Nu lipsesc din scrisoarea care a ajuns la sediul redactiei cuvinte grave, precum: pile, afinitãti, lipsã de transparentã, prostitutie intelectualã, iar lista continuã cu aluzii la o posibilã relatie între director si una dintre profesoarele care predau la liceu. Nemultumirea reclamantului are la bazã un proiect Erasmus+ de mobilitate, dedicat dascãlilor, care presupune mai multe deplasãri în Spania, la un curs de formare. Acesta sustine cã de la LER, în acest proiect, vor pleca managerii si o altã persoanã cu pile, care nu are experientã si nu îndeplineste conditiile prevãzute în pocedura de selectie. Cadrul didactic afirmã cã sunt profesori care au obtinut numeroase „hârtii” false, potrivit cãrora au organizat si au participat la tot felul de activitãti, cumulând astfel un punctaj mare, care a dus la selectia lor în detrimentul oamenilor bine pregãtiti, cu experientã, care fie au fost informati cu întârziere si insuficient despre derularea proiectului, fie au fost, pur si simplu, dati la o parte. Atât conducerea liceului, cât si coordonatorul proiectului, inspectorul Landiana Mihnevici, neagã aceste informatii, iar argumentul lor este unul foarte solid: dosarele depuse de candidati nu au fost încã evaluate, pentru cã procedura de selectie este în curs de derulare, iar rezultatele vor fi afisate, cel mai probabil, pe 1 februarie. În cazul în care vor fi punctaje egale, candidatii vor sustine un interviu în limba englezã, limba în care se desfãsoarã proiectul, pentru departajare.

Sapte cadre didactice de la LER si-au depus dosarul cu speranta cã vor fi inculse în proiect, pe cinci locuri disponibile. Cadrul didactic nemultumit, care este convins cã nu participã la aceste deplasãri cine meritã, ci, mai degrabã, cine trebuie si-a intitulat plângerea „Prostitutia intelectualã si transparenta institutionalã – Azi LER Vaslui”. Redãm în continuare mesajul:

„Mare forfotã zilele acestea în rândul profesorilor din Vaslui. Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui are în derulare un program ‘ErasmusÂ’ ce implementeazã în perioada imediat urmãtoare etapa proiectului de mobilitate scolarã. Acest lucru presupune deplasarea, pe etape, a unor grupuri de profesori în diverse state europene în vederea unor activitãti specifice si schimburi de experientã si cunostinte, pe cheltuiala Comunitãtii Europene. Proiectul de mobilitate scolarã în derulare la acest moment este în parteneriat cu o institutie de învãtãmânt din Spania. ISJ Vaslui a distribuit institutiilor de învãtãmânt implicate în proiect normele metodologice de aplicare la acest proiect, printe care, ca si conditii esentiale, au fost cunoasterea limbii spaniole (lucru absolut normal având în vedere tara în care are loc activitatea), efectuarea de cãtre profesorii implicati a diverselor activitãti cu pãrintii (elevilor) si experienta profesionalã, precum si conditia de a nu mai fi fost implicat anterior într-un astfel de proiect. Toate bune si frumoase pânã în acest moment. Doar cã, de aici intervin problemele. Forfotã mare printre profesori, alergãturã dupã documente, întocmirea dosarelor, nervi întinsi la maxim, emotii… Aici intervine ‘prostitutia intelectualã’. Îmi trebuie nu stiu ce document pentru a-mi creste punctajul la întocmirea dosarului, ce trebuie sã fac? Simplu, apelez la ‘afinitãti’, merg sã ‘fac rost’ de o hârtie care sã ‘atârne’ la punctaj. Ce dacã nu am habar mãcar despre acea activitate, ce dacã nu am experienta necesarã, ce dacã sfidez ceilalti colegi care ar fi fost mult mai competenti, dacã mi-o semneazã ‘cineva’ e bunã la dosar. Si tot asa. Asa cum vã gânditi cu totii si, asa cum ar fi fost si firesc de altfel, primul profesor care ar fi trebuit sã deschidã lista grupului de la LER ar fi trebuit sã fie profesorul de limba spaniolã, nu? Mai ales cã acel profesor întruneste ‘de departe’ conditiile: cunostinte limba spaniolã, activitãti cu pãrintii (în primul rând fiind diriginte de multi ani si apoi participând si la alte diverse activitãti) si experienta profesionalã (profesorul are gradul I de calificare, are rezultate exceptionale la olimpiade scolare, face parte chiar din grupul de profesori care elaboreazã subiecte de olimpiade la nivel national). Ei bine, ne-am înselat cu totii. Aici intervine transparenta institutiei. Profesorul în cauza a aflat tardiv de acest proiect, fiindu-i oferite frânturi de informatii ceea ce a fãcut imposibilã înscrierea respectivului profesor la acest proiect. De asemenea, la proiect s-au înscris si alti doi profesori cu rezultate exceptionale în activitatea profesionalã, grad didactic I, olimpiade scolare cu rezultate foarte bune, activitãti laborioase cu elevii si cu pãrintii etc., dar care nici acestia nu au fost selectati.”

Directorul si profa de italianã

Acuzatiile cadrului didactic merg mult mai departe, acesta pune la îndoialã moralitatea profesoarei de italianã din liceu si sustine cã singurul motiv pentru care aceasta ar fi fost „promovatã” este relatia apropiatã, care depãseste sfera profesionalã, pe care o are cu directorul unitãtii de învãtãmânt, Daniel Hulubei. „Bine atunci, vã veti întreba, cine va pleca de la LER în acel proiect? Simplu, în primul rând cei doi directori, nelipsiti, de altfel, de la astfel de proiecte si doi profesori din cadrul catedrei de limbi strãine, respectiv limba englezã si limba italianã. Dacã despre profesorul de limba englezã nu avem niciun dubiu, acesta fiind de asemenea un profesor competent (grad didactic I, diriginte, experientã profesionalã etc.), marele semn de întrebare vine din partea profesorului (profesoarei) de limba italianã. Aceasta doar ce si-a dat nu de mult timp doar examenul de definitivat, deci neavând experienta necesarã, nu este nici profesor de spaniolã sau englezã, nu a fost niciodatã diriginte la vreo clasa, deci, implicit neavând cum sã aibã activitãti cu pãrintii, ba, mai mult, este deja inclusã într-un astfel de proiect de mobilitãti scolare, fiind plecatã într-o altã tarã europeana cu un proiect implementat la liceul LMK-Vaslui. Vã veti întreba din nou cum este posibil ca respectiva profesoarã sã beneficieze, în ciuda altora, de astfel de… ‘prioritãti’. Rãspunsul ar putea veni din zvonurile care circulã deja prin mediul profesoral, cum cã doamna respectivã ar fi o doamnã destul de libertinã, open mind si extrem de ‘lipicioasã’. Se spune cã nu este bine sã ne luãm dupã ‘gura lumii’, dar, în coonditiile date, cum sã ne explicãm aceste fapte, ba, mai mult, dacã luãm în considerare si faptul cã profesoara respectivã pleacã împreunã cu directorul ‘plin’ al liceului? Vã las pe dumneavoastrã sã trageti concluziile si, în acelasi timp, as dori sã trag un semnal de alarmã asupra modului de a se lua decizii în învãtãmântul nostru. Un profesor este un formator, trebuie sã dea dovadã de decentã, de discernãmânt si profesionalism. Acesta trebuie sã fie un exemplu atât în mediul profesional, cât si în cel particular, pentru a fi un exemplu demn de urmat, atât pentru elevi, cât si pentru pãrinti. Ce exemple sã dãm copiilor nostri dacã inclusiv cei ce ar trebui sã-i modeleze (alãturi de noi, ca si pãrinti) decurg la astfel de tertipuri? Da, sunt de acord cã noi, ca natie, ‘’sãrim’’ pentru astfel de oportunitãti, nu toti si nu oricând avem ocazia sã mergem într-o tarã strãinã pe banii unei institutii, dar, cu toate acestea, ar trebui sã constientizãm si rolul si comportamentul nostru în colectivitate si în societate. Altfel nu am face decât sã le adâncim si mai mult copiilor nostri faptul cã a fi ’manelist’ sau o persoanã cu ’moravuri îndolielinice’ sunt modalitãti de a rãzbi în viatã. Si, mai ales în aceastã localitate despre care s-a dus o veste nu prea de bun augur. Acestea fiind spuse, nu am dorit decât sã trag un semnal de alarmã asupra modului în care are loc ‘transparenta institutionalã’ la nivelul institutiilor locale si a mijloacelor la care recurg unii în vederea atingerii unor scopuri personale, în detrimentul ‘normalitãtii’.”

Reprezentantul ISJ spune cã dosarele nu au fost încã evaluate

Landiana Mihnevici, inspector scolar proiecte educationale, a fãcut luminã în acest caz. Potrivit calendarului, dosarele nu au fost încã evaluate, deoarece abia s-a încheiat perioada de depunere a acestora. „Procedura de selectie este în curs de derulare. Datoritã zilelor libere, despre care nu am stiut în momentul în care am fãcut procedura, probabil cã evaluarea va fi afisatã pe 1 februarie, si nu pe 31 ianuarie”, a declarat Landiana Mihnevici.

Ce spune conducerea Liceului Teoretic „Emil Racovitã”

„Nu este nimic adevãrat. Aceste dosare merg la Inspectorat, nu noi hotãrâm cine va fi implicat în proiectul respectiv. Nu stim încã rezultatele, pentru cã nu s-a hotãrât încã, nu a fost afisatã lista. Pânã pe 30 ianuarie se hotãrãste cine participã si cine nu”, a declarat Manuela Furtunã, directorul adjunct al liceului. În ceea ce priveste acuzatiile cu privire la informarea preferentialã a cadrelor didactice, Manuela Furtunã spune cã, de asemenea, acestea nu au bazã. „Au fost afisate din timp la avizier, în cancelarie, conditiile de participare. Si-au depus dosarele toti profesorii care au vrut, nimeni nu a fost obstructionat, nimeni nu a fost eliminat din proiect. Informatiile sunt false”, a mai declarat directorul adjunct. Am încercat sã luãm legãtura si cu celelalte pãrti implicate în scandal, dar nu ne-a rãspuns nimeni la telefon.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.