CINE BATE CÂMPII? De când oamenii de afaceri bârlãdeni s-au decis sã punã umãrul la realizarea prototipului inventiei RosMar Hreasca, realizatã de Adrian Rosca, au început polemicile. Cei mai multi contestã faptul cã sistemul inventat de Rosca ar putea fi vreodatã functional sau aplicabil la autovehicule. Pentru a doua oarã, în numai douã sãptãmâni, Adrian Rosca rãspunde atacurilor si explicã pe întelesul tuturor, ce a inventat!
„Vã rog sã-mi permiteti sã vin cu alte câteva precizãri, legate de noua metodã de deplasare a tuturor vehiculelor terestre, metoda RosMar Hreasca. Aceastã metodã nu foloseste acelasi cuplu motor pe care îl folosesc, acum, majoritatea vehiculelor de pe pãmânt. Metoda inventatã de mine se bazeazã, printre altele, pe cale automate de blocare la sol a vehiculului.
Pisica, leul, tigrul, ghepardul nu folosesc doar frecarea dintre labe si sol (cum fac masinile actuale, prin frecarea cauciucului de sol), ci se agatã , cu ghearele (ghearele sunt calele de blocare ale vehiculelor), de acesta. Marii atleti ai lumii, ca sã atinga viteza maximã, nu se bazeazã, la plecare, doar pe frecarea dintre picior si sol. Acestia pleacã întotdeauna din prisme de blocare (celebrele blocstarturi). Vehiculul pe care îl vom produce noi, bârlãdenii, nu existã nicãieri pe Pãmânt. Masina noastrã, în premierã mondialã, va deveni cel mai bun vehicul off-road, din toate timpurile. În acelasi timp, vehiculul nostru, al bârlãdenilor, va deveni cel mai rapid vehicul terestru. Cu ajutorul dumneavoastrã, în maximum douã luni de la începerea fabricãrii prototipului nostru, vom ataca si doborî recordul mondial de vitezã terestru absolut, la plecarea de pe loc, detinut de americani. Acest record, detinut de Dragsterul american, este de 183 km/h, atinsi într-o secundã. Nici avionul cu reactie, nici masinile electrice nu au putut doborî acest record. De fapt, nimeni, vreodatã, nu a putut sã se apropie de aceastã viteza fantasticã, obtinutã de Dragster, la start. În premierã mondialã vom doborî, aici, la Bârlad, acest record mondial fantastic.
Vom produce, pentru prima datã în lume, un vehicul care va deveni, în teren accidentat, cel mai bun din lume. Vom lua acelasi vehicul si vom atinge cu el, în linie dreaptã, cea mai mare vitezã din lume, la sol. Producerea, la Bârlad, a celui mai bun vehicul de teren din lume, va ajuta la dezvoltarea orasului nostru. Acest vehicul va fi, în acelasi timp, si cel mai rapid din lume. Masina cu prisme automate de blocare, care nu existã nicãieri pe Pãmânt, va fi produsã, de bârlãdeni, în maximum douã luni. Aceastã masinã va duce le cresterea prestigiului Bârladului, va crea mii de locuri de muncã, în zona noastrã. Se va ajunge, în foarte scurt timp, ca masinile simple, autoturismele, sã fie dotate cu prisme de blocare. Lucrul acesta se va face datoritã superioritãtii masinilor cu prisme de blocare. Acestea vor învinge masinile obisnuite atât în teren greu, cât si pe autostradã. Adicã, pe miliarde de autovehicule, se va începe, treptat, implementarea metodei noastre de deplasare, RosMar Hreasca. Marii constructori auto vor dori sã punã metoda noastrã, a bârlãdenilor, pe masinile lor, direct din fabricã. Vor putea sã facã asta, dar numai dupã ce vor cere permisiunea noastrã, a bârlãdenilor. În încheiere, cu modestie, vreau sã mai spun cã mi s-au propus brevetarea si dezvoltarea acestei inventii, cu banii jos, în strãinãtate, dar am refuzat, din start. Îi rog pe bârlãdeni sã-si readucã aminte de marele inventator român Henri Coandã. În 1910, la nici 25 de ani, acesta prezenta francezilor avionul cu reactie. Aproape nimeni nu îl credea. „Uitati, – spune Coandã – , avionul meu nu are elice. Aerul intrã în acest tub si iese accelerat, cu fortã mai mare. Acest lucru permite decolarea si zborul avionului”. Ziaristii prezenti zâmbesc ironic, putinii spectatori îsi dau coate. Coandã se supãrã, porneste avionul, decoleazã si se loveste de un perete. Astfel demonstreazã cã avionul cu reactie a luat nastere. Ceilalti din jur tot nu prea cred asta. Din multime, un bãtrânel se apropie de Coandã si îi spune: „Bãiatule, stii care e defectul tãu? Te-ai nãscut cu 30 de ani prea devreme”. Bãtrânul era celebrul Gustave Eiffel.”, a încheiat Adrian Rosca pledoaria cãtre bârlãdenii care nu cred în inventia sa.