În urma materialului publicat pe site-ul www.vremeanoua.ro, la urmãtorul link: http://vremeanoua.ro/preturi-nesimtite-vasluienii-trasi-in-piept-de-hipermarketuri, vã transmitem dreptul la replicã al companiei Kaufland România.
Încã din anul 2005, de când suntem prezenti pe piata din România, produsele autohtone au fost prima noastrã optiune în politica de achizitii. Este un obicei pentru noi sã lucrãm cu furnizori locali, acolo unde gãsim. Suntem deschisi sã încheiem parteneriate pe termen lung cu producãtorii locali care reusesc sã ofere, pe parcursul întregului an, produse în cantitãtile necesare pentru a asigura stocurile solicitate de clientii nostri si care sã respecte standardele de calitate. Continuitatea în asigurarea mãrfii este un aspect foarte important în colaborarea noastrã. În sezonul rece este cunoscut faptul cã se remarcã o tendintã de crestere a pretului la legumele si fructele care se cultivã în sere, în special ca urmare a costurilor generate de tehnologia de încãlzire a acestora dar nu numai.
Sustinerea producãtorilor români reprezintã o cauzã importantã în strategia de business Kaufland România. Vã prezentãm doar o parte din demersurile pe care le facem în acest sens: În magazinele noastre produsele locale sunt semnalate la raft cu eticheta „Produs în regiunea noastrã” pentru a încuraja clientii sã opteze în special pentru produsele românesti si sã sprijine productia regionalã. Suntem printre putinii retaileri din România care în acest moment au peste 50% din sortimente produse autohtone. De exemplu 100% din produsele de panificatie din magazinele noastre sunt produse din România. La un numãr de 112 magazine avem peste 130 de furnizori locali. În ultimii 3 ani de zile am crescut numãrul de articole din sortimentul de lactate cu peste 50 %. La sortimentul de ouã peste 90% provin din România. Peste 60% din numãrul de articole din sortimentul de miere sunt din România. Numãrul articolelor românesti din magazinele Kaufland a crescut în medie, în ultimii ani, cu peste 15%/an. De asemenea, dezvoltãm în permanentã proiecte si programe prin care sprijinim producãtorii autohtoni care, altfel, ar întâmpina dificultãti în identificarea unei piete de desfacere a produselor lor. Urmare a parteneriatelor încheiate cu acestia, comercializãm produse locale si traditionale – legume, fructe, cereale si carne produse în ferme. Organizãm târguri cu produse autohtone, dând producãtorilor posibilitatea de a-si expune spre vânzare produsele într-un spatiu pus la dispozitie în mod gratuit de compania noastrã si beneficiind de sprijinul logistic pe care îl asigurãm. În luna iunie a anului 2016, Kaufland a organizat prima editie a „Târgului de bunãtãti românesti” în Bucuresti ca parte dintr-o initiativã amplã de a sustine producãtorii români si din pasiune pentru savoarea si prospetimea produselor locale. Seria de târguri dedicate producãtorilor români a fost organizatã pe parcursul anului 2016 si în alte magazine Kaufland din tarã: spre exemplu în Deva, Hunedoara, Medias, Sighisoara.
Vom continua planurile de sustinere a producãtorilor români. Printr-un parteneriat cu Ministerul Agriculturii si Dezvoltãrii Rurale ne dorim ca în urmãtorii ani carnea de porc din magazine sã provinã, în procent majoritar, direct de la fermieri români. La finalul anului trecut, Kaufland România a anuntat începerea primului program national care sprijinã producãtorii locali de legume-fructe sã obtinã cea mai prestigioasã certificare internationalã de calitate si sigurantã alimentarã, GLOBALG.A.P. (Good Agricultural Practices). Aceasta le permite agricultorilor inclusiv exportul produselor românesti oriunde în lume. Programul se adreseazã tuturor producãtorilor români de fructe si legume parteneri ai Kaufland România si va demara efectiv în ianuarie 2017. Programul este o premierã în România si este initiat de Kaufland România în parteneriat cu International Finance Corporation (IFC), membrã a World Bank Group, si o companie externã specializatã în consultanta pentru obtinerea certificãrii GLOBALG.A.P. Pe lângã sustinere si consultantã oferite în cadrul programului, Kaufland România va sprijini financiar 15 dintre cei mai eligibili producãtori români de legume si fructe în obtinerea certificãrilor GLOBALG.A.P., achitând integral costurile acestora. În ceea ce priveste modificãrile legii 321/2009, dorim sã precizãm cã am salutat aceastã initiativã de sustinere si de promovare a producãtorilor autohtoni. Având în vedere cã suntem printre putinii retaileri din România care în acest moment au peste 50% din sortimente produse autohtone, Kaufland România a dorit sã atragã atentia cã o astfel de propunere legislativã trebuie sã fie însotitã de un plan de implementare concret, cu un calendar si termene de aplicare realiste si aplicabile. Am subliniat în acel moment cã prioritare ar trebui sã fie solutiile legislative care sã sustinã producãtorii autohtoni sã se dezvolte astfel încât sã rãspundã cerintelor consumatorilor, precum asocierea si cooperarea. Având în vedere pe de o parte, expertiza si experienta specificã unui retalier international si, pe de altã parte, problemele cu care ne-am confruntat de-a lungul timpului în privinta identificãrii si selectãrii producãtorilor autohtoni care sã respecte cerintele de cantitate si de calitate necesare, ne-am manifestat disponibilitatea consultãrii în ceea ce priveste identificarea solutiilor de sprijinire a micilor producãtori. În scopul unei prezentãri obiective a situatiei descrise în articolul dumneavoastrã si a informãrii corecte a cititorilor, vã solicitãm actualizarea articolului publicat cu pozitia Kaufland pentru clarificarea celor prezentate în articolul mentionat mai sus. Totodatã, vã stãm la dispozitie pentru informatii suplimentare referitoare la cele expuse mai sus si dorim sã vã asigurãm de transparenta si deschiderea companiei Kaufland.