Una dintre marile probleme ale municipiului Galaţi pe care gălăţenii o resimt zilnic este lipsa locurilor de parcare. Iarnă sau vară, locurile de parcare nasc adeseori dispute între vecini şi nu numai. De-a lungul anilor, Primăria Galaţi a invocat tot felul de motive pentru aplicarea unui regulament prin care locurile de parcare din jurul blocurilor să fie atribuite către cetăţeni. Iată că, în sfârşit, s-a elaborat o metodologie de atribuire şi folosire a locurilor de parcare în parcările de reşedinţă din municipiul Galaţi şi s-a propus chiar şi un tarif, toate acestea urmând a fi supuse aprobării în prima şedinţă de Consiliu Local.
Ce prevede regulamentul de atribuire a locurilor de parcare
Conform regulamentului, în parcările de reşedinţă se va atribui cel mult un loc de parcare pentru fiecare apartament, la tariful stabilit, cu excepţia persoanelor care deţin garaje autorizate, pe domeniul public al UAT. Locurile de parcare din parcările de reşedinţă vor fi atribuite numai după amenajarea, ordonarea, semnalizarea verticală şi orizontală şi numerotarea acestora, iar dimensiunile unui loc de parcare sunt 2,3 m x 5,0 m.
Parcarea autovehiculelor în parcările de reşedinţă amenajate de Primărie va fi permisă numai pe baza tichetului de parcare emis in temeiul unui contract, iar parcările de reşedinţă se vor atribui locuri de parcare numai proprietarilor/deţinătorilor de autovehicule cu masa maxim autorizată sub 3,5 t care au inspecţia tehnică periodică la zi, precum şi taxele achitate la zi. În situaţiile în care numărul de solicitări depăşeşte numărul de locuri amenajate în parcarea de reşedinţă sau când unul sau mai multe locuri sunt solicitate expres de mai mulţi locatari, atribuirea se va face prin licitaţie publică, preţul de pornire fiind tariful de bază.
Procedura de atribuire/licitaţie se va organiza nominal pentru fiecare loc de parcare