VESTI BUNE…Sfârsitul anului 2016 a adus modificãri legislative si în ceea ce priveste activitatea desfãsuratã de cadrele Ministerului de Interne, în timpul liber. Considerat de unii secret, Ordinul 177/21.11.2016 reglementeazã acest lucru, dar, în opinia unora, nu aduce mari schimbãri, mai ales în rândul pompierilor. „Si pânã acum, pompierii aveau voie sã desfãsoare activitãti remunerate în afara orelor de program cu conditia ca, aceastã activitate sã nu intre în conflict cu ceea ce face la serviciu. Astfel, avem colegi care au un al doilea loc de muncã de mai mult timp si acest ordin nu aduce mari schimbãri în activitatea pompierilor. Si pânã acum , cel care dorea sã desfãsoare si alte activitãti remunerate în timpul liber depunea un raport la comandant care era analizat si putea sã primeascã undã verde”, spune purtãtorul de cuvânt al ISU Vaslui.
Ce spune Ordinul 177/21.11.2016
Aceastã prevedere este cuprinsã în anexã la ordinul 177 din 2016. A intrat în vigoare cu data de 21.11.2016 si cuprinde conditiile în care cadrele militare din MAI pot desfãsura si alte activitãti remunerate în afara timpului destinat exercitãrii atributiilor functiei de bazã.
CAPITOLUL I
Conditiile în care cadrele militare din MAI pot desfãsura si alte activitãti remunerate
Art. 1. – Cadrul militar poate desfãsura activitãti remunerate în alte domenii de activitate, prin cumul, în conditiile legii si potrivit procedurii reglementate de prezentul ordin, numai dacã programul de lucru pentru îndeplinirea noilor atributii nu afecteazã îndeplinirea atributiilor functiei de bazã detinute în MAI.
Art. 2. – În situatia în care este necesarã prezenta în unitate în afara orelor de program a cadrului militar în vederea executãrii unor misiuni, activitãti, servicii si sarcini, acesta este obligat sã se prezinte, de urgentã, la unitatea MAI la care sunt încadrati.
CAPITOLUL II
Aspecte procedurale referitoare la desfãsurarea altor activitãti remunerate de cadrele militare
Art. 3. – (1) Cadrul militar care intentioneazã sã desfãsoare si alte activitãti remunerate este obligat sã solicite aprobarea sefului/comandantului direct, printr-un raport scris, care trebuie sã cuprindã:
a) denumirea si obiectul de activitate al angajatorului la care urmeazã sã desfãsoare activitãtile remunerate;
b) date referitoare la activitãtile pe care urmeazã sã le desfãsoare în cadrul societãtii/organizatiei;
c) programul de lucru;
d) drepturile si obligatiile pe care le au în cadrul societãtii/organizatiei respective;
e) orice alte date pe care le apreciazã cã ar fi utile.
(2) Dupã înregistrare, raportul se depune la structura de resurse umane.
Art. 4. – (1) Seful/comandantul analizeazã raportul în termen de 10 zile.
(2) În situatia în care, pentru fundamentarea deciziei apreciazã necesar, poate solicita informatii suplimentare, precum si verificarea aspectelor prezentate în raportul prevãzut la art. 3 alin. (1), tinând seama de dispozitiile actelor normative în vigoare si de cele ale prezentului ordin.
Art. 5. – În cazul în care seful/comandantul, în urma verificãrilor, constatã cã activitãtile ce urmeazã a fi desfãsurate de cãtre cadrul militar contravin prevederilor legale referitoare la conflictul de interese, interdictii si incompatibilitãti, precum si celor ale prezentului ordin, nu aprobã raportul.
Art. 6. – În cazul intervenirii unor schimbãri cu privire la activitatea desfãsuratã în conditiile art. 1, cadrele militare au obligatia de a informa seful/comandantul unitãtii în termen de 5 zile.