spot_img
spot_img
0.9 C
Vaslui
27-dec.-2024

Noi responsabilitãti ale ISJ Vaslui, începând cu 2017

- Advertisement -

NOUTÃTI…Începând cu luna ianuarie a anului 2017, Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui si comisiile scolare pentru prevenirea si eliminarea violentei, a faptelor de coruptie si discriminãrii în mediul scolar si promovarea interculturalitãtii vor avea obligatia sã identifice formele de segregare scolarã din unitãtile de învãtãmânt din judet. Datele vor fi raportate la Comisia Nationalã pentru Desegregare si Incluziune Educationalã. De asemenea, va trebui implementat planul de actiune privind desegregarea scolarã, iar inspectoratul va verifica, printre altele, dacã dispunerea elevilor în grupele/clasele de început de nivel de studii respectã diversitatea socialã, culturalã, etnicã etc. a circumscriptiei scolare. Asta dupã ce ministrul Educatiei Nationale si Cercetãrii Stiintifice, Mircea Dumitru, a aprobat douã acte normative ale cãror obiective sunt prevenirea, combaterea si interzicerea segregãrii scolare în unitãtile de învãtãmânt preuniversitar din România. Cititi în rândurile care urmeazã mai multe informatii despre planul Ministerului.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Educatiei, citat de Agerpres, au fost emise un ordin de ministru care adoptã planul de actiune privind desegregarea scolarã si cresterea calitãtii educationale în unitãtile de învãtãmânt preuniversitar si un ordin-cadru pentru interzicerea segregãrii scolare. Ordinul de ministru privind interzicerea oricãrei forme de segregare în scolile din România stipuleazã, pe lângã criteriul etnic deja existent, si criteriul dizabilitãtii sau cerintelor educationale speciale, statutul socio-economic al pãrintilor/familiilor, mediul de rezidentã si performantele scolare ale beneficiarilor primari ai educatiei. În acest sens, este interzisã separarea fizicã a scolarilor care provin din familii cu acelasi nivel socio-economic în grupe/clase/clãdiri/ultimele douã bãnci/alte facilitãti din învãtãmântul de masã, astfel încât procentul acestora sã devinã disproportionat în raport cu majoritatea, a informat sursa citatã. “Cred sincer cã scoala trebuie sã fie spatiul care oferã fiecãrui copil, indiferent de rasã, etnie, sex sau conditie socialã, sansa unei dezvoltãri armonioase. În acest sens am adoptat un plan de mãsuri coerent, care vine cu obiective clare de îmbunãtãtire a cadrului legislativ privind desegregarea scolarã. Ne-am propus, apoi, colectarea de date statistice si realizarea unei hãrti a segregãrii scolare pentru interventie imediatã, formarea cadrelor didactice în spiritul unei scoli incluzive sau programe de educatie parentalã. În paralel, prin ordinul de redefinire a segregãrii scolare, am interzis orice formã de segregare în scolile din România, atât pe criteriul etnic, dar si pe cel al dizabilitãtii sau cerintelor educationale speciale, al statutului socio-economic al pãrintilor/familiilor, al mediului de rezidentã si al performantelor scolare ale elevilor. Un lucru e mai important decât aceste normative: efortul fiecãruia dintre noi, adultii, de a face ca lucrurile sã se întâmple zi de zi”, a declarat ministrul Educatiei, Mircea Dumitru.

Atributiile inspectoratului scolar si comisiilor din scoli

Harta segregãrii ar urma sã fie elaboratã pe baza colectãrii de date din toate unitãtile de învãtãmânt preuniversitar. De asemenea, sunt prevãzute actiuni pentru consolidarea parteneriatului scoalã-pãrinti si programe de educatie parentalã, precum si mãsuri care vor contribui la promovarea diversitãtii si a incluziunii în sistemul national de educatie. Totodatã, inspectoratele scolare judetene/ISMB si comisiile scolare pentru prevenirea si eliminarea violentei, a faptelor de coruptie si discriminãrii în mediul scolar si promovarea interculturalitãtii vor monitoriza sistematic, anual, toate formele de segregare scolarã (pe toate criteriile) în toate unitãtile de învãtãmânt preuniversitar. Datele vor fi colectate pe baza tuturor indicatorilor stabiliti de metodologiile de monitorizare a segregãrii scolare, centralizate la nivelul judetului/Municipiului Bucuresti si ulterior raportate Comisiei Nationale pentru Desegregare si Incluziune Educationalã. De asemenea, inspectoratele scolare vor verifica dacã dispunerea elevilor în grupele/clasele de început de nivel de studii (grupa de ante-prescolari sau prescolari, clasa pregãtitoare, clasa a V-a, clasa a IX-a) respectã diversitatea socialã, etnicã, culturalã etc. a circumscriptiei scolare. În momentul în care identificã o formã de segregare scolarã, unitãtile de învãtãmânt preuniversitar au obligatia sã adopte si sã implementeze mãsurile de remediere aferente. Totodatã, ARACIP va evalua, cu prioritate, în timpul vizitelor efectuate în vederea acreditãrii si evaluãrii externe periodice, respectarea prevederilor privind interzicerea segregãrii scolare. Implementarea planului de actiune va fi coordonatã de Comisia Nationalã pentru Desegregare si Incluziune Educationalã, organism în subordinea MENCS, constituit din specialisti din minister, mediul academic, organizatii neguvernamentale si alte institutii relevante. Termenele de realizare/implementare a acestor obiective sunt fixate în intervalul ianuarie – septembrie 2017. Precizãm cã vor fi sanctionate administrativ sau penal refuzul unitãtii de învãtãmânt preuniversitar de a monitoriza formele de segregare scolarã si de a raporta datele, precum si raportarea eronatã, cu rea-creditã, a indicatorilor urmãriti pentru identificarea oricãrei forme de segregare scolarã sau raportarea eronatã, cu rea-credintã, a mãsurilor de remediere adoptate ori a progresului privind implementarea acestor mãsuri.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.