BANI…Pentru 82 de kilometri de drum strategic, asa cum este cunoscut drumul care va strãbate tot judetul, de la Bârlad la Codãesti, cu legãturã în DN 24 Vaslui-Iasi, se vor cheltui 223 milioane lei. Cifra a fost fãcutã publicã ieri, la sedinta Consiliului Judetean. O sumã imensã, care poate fi comparatã cu cheltuielile fãcute de Umbrãrescu pentru modernizarea drumului national 24, de la Bârlad la Husi, în 2011, când s-au cheltuit 224 milioane lei, pe o lucrare de drum european. Valoarea uriasã a acestui drum judetean strategic i-a fãcut pe consilierii judeteni liberali, prin Gelu Veziteu, sã constate cã este un pret mult prea umflat fatã de ceea ce se intentioneazã a se face în judetul Vaslui, pe mai multe drumuri judetene.
Consilierii judeteni PNL au sãrit în sus, auzind ce sumã vrea sã cheltuie Buzatu – este adevãrat, din fonduri europene! – pentru a face acest drum strategic, care sã lege sudul de nordul judetului, prin mai multe comune. “Nu este normal ceea ce ne propuneti, este o sumã mult prea exageratã. Cum sã cheltuiti 600.000 de euro pe kilometrul de drum judetean, când toti specialistii consultati de noi au spus cã un astfel de drum, la nivelul în care propuneti sã-l faceti, nu face mai mult de 300-350.000 de euro pe kilometru? Faceti drum european, autostradã, si nu stim si noi? Este o dublare de pret, cu sigurantã”, a întrebat consilierul Veziteu. Unii consilieri PSD au sãrit sã ia apãrarea conducerii CJ Vaslui, însã Buzatu a tinut sã-si spunã punctul de vedere. “Si eu i-am spus doamnei Chircu cã valoarea e cam mare. Însã, dupã ce am angajat o firmã de consultantã, am realizat cã lucrurile stau asa cum spun specialistii. Noi avem un proiect, achizitionãm tot ce este nevoie, dupã care proiectul trebuie sã se facã în timp real. Nu putem sã-l contrazicem noi pe consultant, care a spus cã acesta este pretul”, a explicat presedintele Consiliului Judetean Vaslui. Mihaela Chircu, directorul de programe europene a CJ, a explicat cã, de fapt, valoarea mare este datã de faptul cã… sunt multe portiuni de drum în pantã! “Sunt 13 poduri care vor fi în lucru, din care sase vor fi construite de la zero. Avem multe drumuri de pãmânt, în multe zone, sunt si drumuri în pantã, cum este zona Dãnesti-Emil Racovitã, de asta este o valoare atât de mare. Plus cã vom avea 21.000 mp de amenajãri, prin care sã protejãm drumul de inundatii”, s-a bâlbâit Chircu. Firma de consultantã adusã în discutie este de la Bacãu, rãmânând de vãzut ce se va întâmpla în urma licitatiilor de executie, programate pentru jumãtatea anului viitor.
Iatã cu ce bani a fãcut Umbrãrescu bijuteria de drum european de pe teritoriul judetului Vaslui
Cu banii pe care Buzatu vrea sã-i cheltuie pentru un sãrman de drum judetean, este adevãrat, considerat strategic de cãtre conducerea CJ Vaslui, firma lui Dorinel Umbrãrescu a reabilitat si modernizat tot tronsonul de drum european din judet, de la limita cu judetul Galati si pânã la Albita. Modernizarea DE 581 a fost câstigatã de SC Spedition UMB SRL si a fost finantatã de Comisia Europeanã în proportie de 69,25%, prin Fondul European de Dezvoltare Regionalã. Lotul 1 a avut în vedere reabilitarea a 39 de km din DN 24, la limita dintre judetele Galati si Vaslui, cu o valoare a contractului de 74,6 milioane lei. Lotul 2 era legat de lucrãri pe 37 kilometri din DN 24 (localitatea Crasna) si DN 24B, în valoare de 79,1 milioane lei, în timp ce lotul 3 presupunea reabilitarea a 25,8 de km din DN 24B (vama Albita), cu o valoare a contractului de 71,2 milioane lei. În total, s-au cheltuit 224 milioane lei, adicã la nivelul celor 82 de kilometri de drum judetean pe care CJ Vaslui vrea sã-l facã prin tot felul de sate. Lucrãrile au inclus si constructia a nouã poduri noi, reabilitarea altor 16, la care se adãugau reabilitarea a 155 de podete si a unui pasaj. Prin executarea acestui proiect s-a asigurat reabilitarea a 95 km de drum national, în conditii de drum european.