ÎNSELAT…Un vasluian care a fãcut comandã de douã produse electrocasnice de pe site-ul CEL.RO asteaptã de mai bine de o lunã sã intre în posesia obiectelor cumpãrate, pentru care a plãtit deja on-line câteva sute de lei. Bãrbatul a crezut cã a dat lovitura de Black Friday, pe 18 noiembrie, si pentru cã mai achizitionase de la acelasi magazin online si alte produse, pe care le-a primit repede si pe care le-a plãtit ramburs, a asteptat reducerile si a avut încredere sã plãteascã de data aceasta înainte. Numai cã seriozitatea site-ul respectiv si a firmei de curierat cu care lucreazã, FAN COURIER, s-a dovedit a fi îndoielnicã. Vasluianul a luat legãtura de mai multe ori cu reprezentanti ai magazinului, culmea, în final fiind tot el scos vinovat, pentru cã nu ar fi fost acasã când, chipurile, curierul i-ar fi bãtut la usã. Este cunoscut faptul cã angajatii acestei firme nu vin si bat la usã, ci contacteazã telefonic beneficiarul produselor de fiecare datã, exact cum s-a întâmplat si în cazul celorlalte comenzi ale bãrbatului, dar nu si la ultima dintre ele. Pentru cã a rãmas si fãrã produse, si fãrã bani, pãgubitul a depus o plângere la Protectia Consumatorului si este hotãrât sã meargã si la politie, deoarece considerã cã a fost înselat.
„Pe data de 18 noiembrie, de Black Friday, am fãcut comandã de un Espressor si de un mixer. Teoretic, produsele ar fi trebuit sã ajungã în câteva zile lucrãtoare. Nu am primit comanda, de aceea, la sfârsitul lunii noiembrie si începutul lunii decembrie, am sunat în nenumãrate rânduri la magazin, însã de fiecare datã a rãspuns robotul, care spunea cã toti salariatii sunt implicati în activitãti legate de Black Friday. Am transmis mai multe emailuri pe comenzi@cel.ro în care am cerut explicatii cu privire la comandã. Initial, mi s-a spus cã vor verifica ce s-a întâmplat cu respectivul colet. Pentru cã nu am mai primit niciun rãspuns, am încercat din nou sã sun si am mai trimis alte emailuri. Dupã multe solicitãri fãrã rãspuns, am decis sã îi anunt cã mã voi adresa organelor abilitate ale statului, Politie si Protectia Consumatorului, deoarece am plãtit contravaloarea electrocasnicelor comandate în avans, însã nu mi-au fost înaintate produsele. Acest email l-am trimis pe 19 decembrie, dupã ce am asteptat, mai bine de o lunã, ca problema sã se rezolve. Abia acum am primit un rãspuns clar, acestia spunând cã au luat legãtura cu Fan Courier si cã au fost informati cã < < Retur la termen. Destinatarul a fost avizat la adresã fãrã succes în 3 rânduri > > . Nu am fost cãutat acasã, nu am fost contactat telefonic de cãtre firma de curierat, fapt care îmi demonstreazã cã cineva minte: fie reprezentantii CEL.RO, fie reprezentantii FAN COURIER. Am depus o plângere la Protectia Consumatorului si voi merge si la Politie pentru cã aceastã tegiversare si lipsa de comunicare îmi demonstreazã cã se doreste musamalizarea situatiei. Îmi vreau produsele si atât”, ne-a povestit vasluianul pãgubit.
Fan Courier si Cel.ro, depãsite de situatie
Bãrbatul a punctat douã aspecte care ar trebui sã dea de gândit si altor viitori clienti. Nu este exclus ca, din cauza numãrului mare de comenzi, cei de la Fan Courier sã nu fi fãcut fatã, în acelasi timp, atitudinea reprezentantilor magazinului on-line, care nu au avut nicio reactie atunci când li s-a restituit un pachet plãtit, ridicã un semn de întrebare. Ce s-a întâmplat, de fapt, cu acel colet PLÃTIT? „Am si eu o întrebare pentru cei de la CEL.RO: dacã Fan Courier v-a dat înapoi pachetul, de ce nu ati contactat clientul sã vedeti ce s-a întamplat, având în vedere cã banii i-ati încasat? Unde sunt aceste produse, vi le-ati însusit? Cred cã problema este cã s-a încheiat un contract cu o firmã de doi lei, care nu are infrastructura si personalul necesar sã distribuie coletele. Probabil, Fan Courier urmãreste sã le fie plãtite coletele de mai multe ori. De fiecare datã când am plãtit ramburs, m-au contactat telefonic pentru cã trebuiau sã-si încaseze banii. Acum, pentru cã au fost plãtiti înainte, nu si-au mai dat interesul, mai ales cã stiau cã obiectele deja au fost achitate, iar clientul nu avea cum sã renunte la ele, urmând sã plãteascã din nou transportul”, a mai spus vasluianul supãrat.
Ce spun reprezentantii CEL.ro
Am încercat sã luãm legãtura cu reprezentantii de la CEL.RO. Am sunat la cele douã numere de telefon care apar pe site, dar de fiecare datã a rãspuns robotul, care a avut mesajul urmãtor: „Bunã ziua! Ati sunat la CEL.ro. În aceastã perioadã comenzile se preiau doar on-line. Pentru informatii si întrebãri vã rugãm sã ne contactati pe comenzi@cel.ro . Multumim pentru întelegere!”