spot_img
spot_img
-1.3 C
Vaslui
13-ian.-2025

Val de accidente în Bârlad: Unde este politia rutierã? Dar cea localã? (foto)

- Advertisement -

BÃTAIE DE JOC … Traficul din municipiul Bârlad este complet dat peste cap, mai ales în ultima lunã de zile, când s-au înregistrat 9 accidente grave, dintre care cinci cu taxiuri. Siguranta pietonilor si a clientilor de taxi este cea mai scãzutã din ultimii ani, iar Politia Rutierã din Bârlad, în loc de preventie si aplicarea legii, se multumeste sã-si facã planul la amezi, stând la pândã. Nu mai vorbim de Politia Localã, al cãrei Birou Rutier, condus de un agent incompetent, Constantin Olariu, nu ia niciodatã mãsuri (sau cel putin nu se vãd consecintele mãsurilor luate), privind parcãrile total aiurea, care blocheazã un sens de circulatie. Ultimul caz concret a fost înregistrat ieri dimineatã, când un taximetrist de la Fulger mergea spre casã si a depãsit o coloanã de masini parcate pe sensul sãu de mers. Inevitabil, când a întâlnit o masinã care venea pe sensul opus, s-au ciocnit, taximetristul multumind lui Dumnezeu cã nu avea client în masinã! Ce este de fãcut? Nimeni nu rãspunde, toatã lumea aruncã pisica în curtea celuilalt: ãla eu, ãla eu….

În municipiul Bârlad, sã fii pieton sau client într-un taxi a devenit ceva extrem de periculos. Numai în ultimele 30 de zile au avut loc nu mai putin de 11 accidente rutiere, dintre care nouã mai grave, soldate cu victime. În cinci dintre ele au fost implicate taxiuri, în altul un sofer drogat, lãsat în libertate de procurorul de caz, dupã ce a secerat trei pietoni pe trecere si a fugit de la locul accidentului, în altul un cocalar impertinent a ignorat semnalele acustice si luminoase ale ambulantei în misiune, a fortat culoarea galbenã la semafor si a intrat în plin în ambulantã, rãsturnând-o etc. Ultimul accident s-a înregistrat ieri, la ora 8.15, pe strada Vãrãriei, în zona Gãrii. Un taximetrist a depãsit o coloanã de masini parcate pe sensul sãu de mers si a intrat pe sensul opus, de unde venea regulamentar o altã masinã, cu care a intrat, evident, în coliziune, alegându-se cu masina fãcutã zob si cu capul spart. Noroc cã nu avea client în taxi. Valul de accidente care se înregistreazã în Bârlad ar trebui sã dea de gândit politiei rutiere, sefilor politistilor rutieri bârlãdeni, politiei locale si autoritãtilor locale. Dar se pare cã toti se multumesc sã arunce pisica moartã în curtea celuilalt. Sã vedem care ar fi cauzele acestor accidente.

Ilegalitãti pe bandã rulantã la Bârlad, privind traficul!

Din observatiile noastre, cele mai multe accidente tin de nerespectarea urmãtoarelor interdictii:

– stationarea la mai putin de 25 m înainte si dupã trecerea de pietoni!

– stationarea în statiile mijloacelor de transport public de persoane, precum si la mai putin de 25 m înainte si dupã acestea!

– stationarea pe trotuar, în cazul în care nu se asigurã spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor!

– neluarea mãsurilor legale în cazurile prezentate mai sus;

– lãsarea în libertate a celor care comit accidente grave cu fugã de la locul accidentului!

– lipsa agentilor de politie (nationalã si localã) din zonele „fierbinti” ale orasului

-lipsa locurilor de parcare în Bârlad.

Acestea ar fi câteva dintre cauzele deselor accidente produse în Bârlad. Aproape toate au fost prezentate în cotidianul nostru, dar oricâte semnale de alarmã am tras, se pare cã deja s-a ajuns la suficienta autoritãtilor statului referitor la criticile societãtii civile reprezentatã de presã. Un fel de cânii latrã, caravana trece. Ba mai mult, unii agenti de la politia rutierã, cum ar fi cel de ieri (agentul principal Vasilache), alungã ziaristii de la locul accidentului, certând pe soferii implicati care stau de vorbã cu jurnalistii! „Denaturati adevãrul, de aia”, a spus, cu nãduf, agentul Vasilache.

Acum sã vedem ce spune legea despre situatiile în care sunt interzise oprirea, stationarea si parcarea. Conform  „Regulamentului pentru aplicarea OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice„:

Art. 142. – Se interzice oprirea voluntarã a vehiculelor:

d) în curbe si în alte locuri cu vizibilitate redusã sub 50 m;

e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai putin de 25 m înainte si dupã acestea;

f) în intersectii, inclusiv cele cu circulatie în sens giratoriu, precum si în zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distantã mai micã de 25 m de coltul intersectiei;

g) în statiile mijloacelor de transport public de persoane, precum si la mai putin de 25 m înainte si dupã acestea;

n) pe trotuar, dacã nu se asigurã spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor.

Sublinierile ne apartin, pentru cã în Bârlad acestea sunt încãlcate frecvent. Pe B-dul Primãverii, de la Gura Leului pânã în Statia CFR, sunt masini parcate pe ambele sensuri de mers, astfel cã se circulã ca la nebuni. Mai mult, soferii si pietonii se plâng cã masinile sunt parcate foarte aproape de trecerea de pietoni, astfel încât vizibilitatea este zero, iar pietonii angajati pe trecere apar brusc de dupã masinile parcate pe prima bandã, în fata masinilor care circulã pe bada a doua, fiind multi accidentati în acest fel.

Ce zice politia? Dã din umeri! Ca si autoritatea localã!

Am încercat sã aflãm care este pozitia politiei rutiere Bârlad, asa cã am întrebat pe tânãrul comisar George Sava, seful Biroului Politiei Rutiere Bârlad. „Stim toate aceste probleme si credeti-ne cã multe dintre ele ar trebui rezolvate de politia localã, care ar trebui sã fluidizeze traficul. Am venit de putin timp la conducerea acestui birou, am pregãtit un plan de mãsuri, pe care îl vom discuta cu conducerea Primãriei Bârlad, unde am trecut si necesitatea înfiintãrii mai multor locuri de parcare. În dreptul trecerilor de pietoni, acolo sunt masini parcate foarte aproape, am convenit cu domnul primar sã facem o zonã hasuratã, care interzice parcarea masinilor, 25 de m înainte si dupã trecerea de pietoni. Astea trebuie fãcute însã de primãrie. Politia localã ar trebui sã-si facã treaba – sã fluidizeze traficul. Din punctul meu de vedere sunt mai mult decât necesare camerele de supraveghere, mai ales pe strãzile principale, astfel cã, stiindu-se supravegheati, soferii si pietonii n-ar mai încãlca legea”, a spus cms. George Sava. Politia localã se plânge cã nu are oameni suficienti si cã ei nu au voie sã dea amenzi, iar primarul se plânge cã nu are bani suficienti. Între timp, ca sã controlezi taximetristii la autorizatie nu este nevoie nici de bani si nici de … timp. Doar sã facã cineva ceea ce scrie în fisa postului! Dar cine? S-au dat foarte multe autorizatii pentru taximetristi, cei care nu au autorizatie merg „bara bara” cu cine trebuie, inlcusiv cu politistii rutieri, judecãtorii sau procurorii lasã în libertate pe cei care comit fapte grave (ca drogatul care a secerat cei trei pietoni pe trecere si a fugit de la locul accidentului, sau ca vestitul Napoleon Bonaparte). Si ne mai mirãm cã accidentele curg pe bandã rulantã?

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.