Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 500 de service-uri auto, aproape jumătate dintre acestea fiind amendate din cauza mai multor nereguli, cele mai grave fiind faptul că nu ofereau garanţie pentru lucrările efectuate, iar unele service-uri nu aveau autorizaţie RAR.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a desfasurat un control de verificare a respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la service-urile auto in perioada 24.10.2016 – 04.11.2016. Au fost verificati 514 operatori economici, constatandu-se abateri la 251 dintre acestia (48,83%), anunta institutia.
Conform sursei mentionate, printre deficientele constatate la service-urile auto se numara:
– Lipsa autorizarii RAR;
– Neacordarea de garantie pentru serviciile prestate;
– Neafisarea preturilor;
– Lipsa buletinului de verificare metrologica;
– Lipsa traducerii informatiilor privitoare la produse si servicii care nu sunt scrise in limba romana;
– Comercializarea de produse cu termen expirat;
– Neafisarea orarului de functionare;
– Neafisarea plachetei TELEFONUL CONSUMATORILOR, informeaza ANPC.
Au fost aplicate 291 sanctiuni: 119 amenzi contraventionale in valoare totală de 304500 lei si 172 avertismente. De asemenea, a fost dispusa oprirea temporara a prestarii de servicii pentru 30 de operatori economici identificati cu abateri, anunta ANPC.
Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/jumatate-din-service-urile-auto-verificate-de-protectia-consumatorului-amendate-nu-ofereau-garantie-pentru-lucrarile-facute_327840.html#ixzz4RKBW577V