Platforma “Monitorul preţurilor”, unde sunt afişate preţurile practicate de magazinele Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny şi Profi, conţine prea puţine categorii de produse, iar Mega Image şi Selgros refuză să afişeze preţurile per produs. Pe platformă sunt disponibile 66 de categorii de produse, dar lipsesc produse de bază precum fructele şi legumele proaspete.
Pentru un coş de bază format din 1 kg de mălai, 1 kg de pulpe de pui cu spate, 1 litru de ulei de floarea-soarelui, 1kg de făină şi 1kg de sare, valoarea cea mai mică găsită pe platformă este la magazinul Kaufland din Crângaşi, de 14,85 de lei.
La polul opus, acelaşi coş de cumpărături este cel mai scump în magazinul Profi Deli Fresh, cu un total de 24,65 de lei, deoarece sunt propuse produse de brand şi nu din marca proprie a retailerului. Printre afişări apar şi ofertele magazinelor care nu au toate produsele în coş.
Doar pentru 5 produse pot exista peste 7 milioane de combinări posibile, spun reprezentanţii Consiliului Concurenţei.
În cadrul afişărilor sunt prezentate două tipuri de preţuri: preţ produs şi preţ echivalat. Preţul produsului este preţul regăsit în magazine, iar preţul echivalat este preţul estimat în cazul în care un produs nu are gramajul căutat.
Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/analiza-monitorul-preturilor-in-supermarket-contine-prea-putine-categorii-de-produse-si-lipsesc-fructele-si-legumele-proaspete_327548.html#ixzz4R2QOk200