EXPLICATII Perspectiva parcãrilor cu platã în Husi i-a enervat pe localnicii posesori de masini, care nu înteleg de ce aproape toate spatiile la îndemânã din centrul orasului, de pe strãzile „G-ral Teleman”, Bulevardul 1 Mai si „Stefan cel Mare”, vor fi supuse unui nou bir. Primarul Ciupilan este convins cã astfel se va face ordine pe strãzile centrale: „Am venit cu propunerea parcãrilor cu platã, pentru a se putea parca civilizat, sã nu mai vãd numai masini cu lemne sau masinile date de vânzare”, a sustinut primarul. „Dacã proiectul a mai fost în atentia CL si a fost respins, acum, cã are majoritatea în Consiliu, domnul primar ce s-a gândit?! Sã îl treacã sigur”, a sustinut liberalul Radu Bobârnat.
Dacã tot s-au plâns cã nu prea au parcãri amenajate în oras, husenii au primit solutia: parcãrile cu platã! 179 de locuri au identificat reprezentantii Primãriei pe strãzile centrale, „General Teleman” si „Stefan cel Mare”, în sapte locuri, clar delimitate. În fata cinematografului, inclusiv o parte din zona care duce spre semafor, parcarea de lângã Finante, cu tot cu spatiul de vis-a-vis de clãdire, parcarea din fata bazarului de pe strada „Stefan cel Mare” si spatiile din fata Bãncii Transilvania, dar si alte locuri de pe Bulevardul 1 Mai – acestea sunt stabilite ca urmând sã intre în regimul cu taxã. „O idee îndrãzneatã a domnului primar!”, au numit, ironici, liberalii, propunerea executivului. Ioan Ciupilan a sustinut cã nu e o propunere nouã a sa, ci initiativa a mai fost adusã în discutia consilierilor din alte mandate, dar a fost respinsã.
Ciupilan: „Eu consider o necesitate acest proiect”!
„Ideea asta a fost si în mandatul precedent. Si în primul meu mandat a fost. Dar a fost un lucru care s-a interpretat asa: mai face Jan un ban la Primãriei si mai face si alte parcãri si va rãmâne în continuare primar! Prima datã când am propus nu am avut 13 voturi, ca sã treacã proiectul cu douã treimi. Eu introduc proiectul o datã, de douã ori, dacã nu trece, pa!”, a spus primarul. „Eu consider o necesitate acest proiect. Dacã vom face trotuare în continuare, vom face spatii verzi în continuare si ne vom trezi cã nici n-a cresut gazonul si punem masinile pe el, atunci… Probabil, cã dacã ne vom gândi sã facem în jurul blocurilor parcãri, costã bani. Stiti foarte bine cât e metrul pãtrat de suprafatã carosabilã. Dar încasând de aici (din taxa pentru parcãri, n.r.) nu stiu cât, dar eu cred cã se poate încasa o sumã destul de mare, treptat, sã putem investi”, a explicat Ciupilan.
„Sã vãd numai masinile cu lemne sau masinile date de vânzare”
„Am avut un proiect, am un plan cãruia i-am spus modernizarea orasului, dar trebuie sã am si bani, acei bani, care stiti foarte bine cã nu-i avem. De asta am venit cu propunerea cu parcãrile cu platã, încât sã pot si eu sã parchez civilizat, nu sã vãd numai masinile cu lemne sau masinile date de vânzare. Cred cã în momentul în care va trebuie sã plãteascã un 1, 5 sau 2 lei sau cât se va stabili pretul, cred cã nu mai stã cu masina aia acolo, cã dacã stã 6 luni pânã o vinde, s-ar putea sã nu îi ajungã banii pe care îI ia pe masinã”, a sustinut primarul Ioan Ciupilan. Liberalii din CL, minoritari fãrã nicio alternativã, nu au putut decât sã voteze împotriva proiectului, însã acesta a trecut de votul consilierilor. „Vã asigur cã va fi mult mai civilizat prin centrul orasului, cu parcãri cu platã decât fãrã”, a conchis primarul.