SUCCES…Alexandru Mîtã, inspector de limbi moderne, a participat la ceremonia decernãrii premiului European Language Label 2016, în cadrul Conferintei de Valorizare organizate de MENCS si ANPCDEFP. Premiul s-a acordat pentru Parteneriatului Strategic Erasmus+ KA2 “Comics in Teaching Languages / La BD en classe de langues”, initiat si coordonat de Liceul Teoretic “Mihail Kogãlniceanu” Vaslui (coordonator de proiect, prof. Alexandru Mîtã). Doar patru proiecte din România au primit aceastã distinctie, iar douã sunt din judetul Vaslui, al doilea apartinând Grãdinitei “Castelul Copiilor” – coordonator, Lenuta Stroe.
“Sunt pentru a saptea oarã aici, în fata dumneavoastrã, pentru cã de la prima editie a European Language Label tot am avut bunul obicei sã impresionãm diverse jurii cu calitatea a ceea ce am realizat. As vrea sã încep prin a-i multumi colegei mele de liceu, de birou, de inspectorat scolar, Landiana Mihnevici, care este <<vinovatã>> în mare mãsurã si dumneaei de tot ceea ce s-a întâmplat. Coordonatorul proiectului este Liceul <<Mihail Kogãlniceanu>>. De asemenea, douã scoli din Portugalia, o scoala din Spania si o Scoalã din Turcia ne sunt alãturi si ne ajutã sã ducem la bun sfârsit ceea ce ne-am propus: sã învãtãm limbile moderne prin aplicare unor noi tehnologii, prin realizarea unei platforme multimedia, care se cheamã Learning Management System, si prin includerea unor grupuri dezavantajate din Turcia, dar si din Cipru. Ei sunt <<angels>> ai nostri, sunt grupuri de 8 copii care lucreazã împreunã cu profesori, cu acompaniatori si reusesc sã realizeze produse remarcabile”, a declarat, în cadrul evenimentului, Alexandru Mîtã. Proiectul este util si pentru elevii cu rezultate remarcabile la învãtãturã. “Un alt grup nu neapãrat dezavantajat, dar poate defavorizat este cel al copiilor exceptionali pe care îi avem si lor le-am creat, zic eu, prin acest proiect un mediu de dezvoltare propice”, a mai spus Alexandru Mîtã.De asemenea, au fost prezentate, printre altele, mascota proiectului, motanul Tamy, revista “Scaramouche”, apãrutã deja în sase numere, site-ul si platforma proiectului, dar si alte activitãti desfãsurate în cadrul proiectului, cum ar fi douã simpozioane internationale, un seminar international, sase cursuri de formare etc. Premiul obtinut de LMK si de Grãdinitei “Castelul Copiilor” este cea mai înaltã distinctie a Comisiei Europene pentru calitate si inovare în didactica limbilor moderne. Reamintim cã Certificatul Lingvistic European s-a acordat proiectelor derulate de doar 4 institutii de învãtãmânt din România: o institutie de învãtãmânt superior (ASE Bucuresti), un liceu (LMK Vaslui), o grãdinitã („Castelul Copiilor” Vaslui) si o scoalã gimnazialã (“Ion Mares“ din Vulcana-Bãi).
“Domnul profesor a fãcut foarte multe lectii interesante”
“Eu mi-am propus sã vã vorbesc putin despre LMS-Language Management System, care a intrat în functiune începând cu anul trecut, si l-am folosit la ore în principal, pentru cã asta este si destinatia lui. Eu sunt elev la Stiinte ale Naturii, profil real, bilingv – intensiv francezã. Asta înseamnã cã pe lângã orele normale de stiintã ale naturii, mai am si 6 ore de limba francezã si douã ore de limba englezã. Iar la cele sase ore de limbã francezã, se poate spune cã eu si colegii mei ne cam plictisim de manual – nu spun cã manualele nu sunt ok. Si s-a simtit binevenitã aceastã prezentã a LMS-ului, pentru cã domnul profesor a fãcut foarte multe lectii interesante si mi se pare strãlucit cã a ales benzile desenate, pentru cã sunt niste lucruri pe care le putem realiza si noi si ne putem distra pe seama lor. Nu sunt animatii sau filme profesionale, majoritatea benzilor desenate pe care le folosim în momentul de fatã sunt realizate de elevi. Mi se pare un site foarte bine pus la punct. Pe lângã aceastã parte teoreticã, sã spun, în care avem informatii despre cum se realizãm o bandã desenatã, informatii despre gramaticã, despre limba francezã, limba italianã, avem si cursuri de limba spaniolã recent, si inclusiv despre limba englezã, avem si aceastã parte socialã. Ne putem adãuga prieteni între noi si profesorii de la celelalte institutii, avem si o functie de chat care functioneazã foarte bine”, a spus Paul, unul dintre elevii implicati în proiect.