spot_img
spot_img
-1.3 C
Vaslui
13-ian.-2025

Vasluienii, tot mai nemultumiti de serviciile 112

- Advertisement -

NEMULTUMIRI…Întrebãri inutile, nimeni la celãlalt capãt al firului si timp pierdut în discutiile cu operatorii de la numãrul de urgentã 112, sunt câteva din nemultumirile vasluienilor legate de acest serviciu. Toate acestea au ajuns si la urechile subprefectului judetului, dar, asa cum a declarat Mircea Gologan, singurul lucru pe care-l poate face este sã trimitã eventualele reclamatii ale oameilor cãtre sefii celor de la Serviciul de Telecomunicatii Speciale Vaslui. Acest serviciu nu este subordonat nici Prefecturii si nici Ministerului de Interne.

În ultima perioadã, tot mai multi vasluieni se plâng de serviciile oferite de operatorii numãrului de urgentã 112. Dacã unii reclamã faptul cã pierd timp pretios, atunci când anuntã o urgentã, rãspunzând la tot felul de întrebãri ale operatorilor, altii au sustinut cã au sunat dupã ajutor si nimeni nu a rãspuns la celãlalt capãt al firului. “În urmã cu ceva vreme, am sunat la 112 dupã ce am gãsit o persoanã foarte bolnavã pe undeva în zona gãrii. Nu a rãspuns nimeni la telefon asa cã am mai sunat o datã. A doua oarã a fost cu noroc. Mi-a rãspuns o femeie, i-am explicat despre ce este vorba, dar nu mi-a fãcut legãtura cu ambulanta imediat. A trebuit sã rãspund întâi la o serie de întrebãri”, povesteste un vasluian. Si nu este singurul care spune cã a avut surpriza ca, atunci când a sunat la 112, nimeni sã nu-i rãspundã si sã fie nevoit sã revinã cu apelul. Un alt caz povestit de un vasluian este legat de un accident auto soldat cu victime. Acesta a povestit cã scena accidentului s-a petrecut în fata lui, asa cã a pus mâna pe telefon si a sunat la 112. “Încercam sã-i explic unei doamne sau domnisoare de la celãlalt capãt al firului cã este vorba de un accident de circulatie, cã un sofer grãbit a lovit un copil pe trecerea de pietoni. În loc sã-mi facã legãtura la cei de la ambulantã, începuse sã-mi punã tot felul de întrebãri, care mai de care mai stupide. Mai era putin si mã întreba de grupa sanguinã sau de bolile copilãriei. I-am rãspuns la tot ce mã întreba în speranta cã asa îmi va face legãtura acolo unde aveam nevoie. Au trecut minute bune pânã a fãcut acest lucru”, povesteste un alt vasluian. Si exemplele de acest gen pot continua. În mai multe rânduri, atunci când a fost vorba ca vasluienii sã cearã sprijinul unei ambulante, a politiei sau a pompierilor au fost nevoiti sã rãspundã unui lung sir de întrebãri, unele dintre ele fãrã sens. De cealaltã parte, este posibil ca numãrul mare de anunturi false si de glume fãcute cu cei care rãspund la numãrul de urgentã sã fi determinat schimbãri drastice atunci când cineva sunã dupã ajutor. Din pãcate, mãsurile impuse de cãtre conducerea Serviciului de Telecomunicatii Speciale îi afecteazã si pe cei care chiar au nevoie de ajutor atunci când sunã dupã ajutor.

Subprefectul legat de mâini si de picioare în acest caz

Am încercat sã discutãm problema semnalatã de zeci de vasluieni cu subprefectul judetului, dar acesta a tinut sã sublinieze cã acest serviciu nu este subordonat Prefecturii. “Institutia prefectului nu poate decât sã înregistreze plângerile depuse în scris de vasluienii care au întâmpinat dificultãti cu operatorii de la 112 si sã le transmitã mai departe, cãtre conducerea centralã a Serviciului de Telecomunicatii Speciale. Plângeri de acest gen au ajuns si la urechile noastre, dar atât timp cât nimeni nu depune si în scris plângeri, nu putem face nimic”, a spus Mircea Gologan. În acelasi timp, domnia sa este de pãrere cã au fost luate mãsuri severe în ceea ce priveste apelul la 112 dupã ce, o lungã perioadã de timp, acest serviciu s-a confruntat cu probleme venite din parte acelor care se gândeau sã facã glume sau sã tinã liniile ocupate fãrã un motiv anume.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.