spot_img
19.5 C
Vaslui
28-sept.-2024
spot_img

Judetul Vaslui, cel mai “faultat” în Master Planul de Transport! Sosele de centurã .. prin 2020!

- Advertisement -

EVANGHELIA DRUMURILOR DUPÃ MASTER PLAN…. Master Planul General de Transport (MPGT) al României va fi aprobat prin Hotãrâre de Guvern în cel mai scurt timp, dupã ce, timp de mai bine de un an de zile, soarta acestuia a fost incertã. Masterplanul cuprinde proiectele de infrastructurã ce trebuie realizate pânã în 2030, cu o valoare totalã de 43,5 miliarde de euro. Adrian Covâsnianu, un bârlãdean care este dr. în geografie si transporturi, membru al Societãtii Civile, s-a implicat si a trimis un punct de vedere la Guvern, privind Moldova si în special judetul Vaslui, care este cel mai “faultat” judet din România în acest Master Plan General de Transport, resind sã atragã atentia guvernantilor tehnocati, care au inclus modernizarea drumului european Crasna – Husi – Albita si realizarea variantelor ocolitoare (sosele de centurã) pentru Vaslui si Bârlad. Varianta ocolitoare a Bârladului a intrat pentru anul 2017-2018.

Un tânãr bârlãdean, dr. în geografie, Adrian Covâsnianu, care se luptã de mult timp cu politicienii aflati vremelnic prin guvernele tãrii, pentru a impune, în Master Planurile de Transport vehiculate pânã acum, ca si judetul Vaslui sã intre cu modernizãri de drumuri si construire de variante ocolitoare, a reusit sã atragã atentia guvernului de tehnocrati a lui Dacian Ciolos. Am primit la redactie punctul sãu de vedere si ce a reusit sã impunã în Matesr Planul General de Transport trimis spre aprobare la Guvern.

“Având în vedere cã Master Planul General al Transporturilor este un document cu rezonantã strategicã pe termen scurt, mediu si lung (15 ani), aprobarea lui era si este imperativã.  Desi a fost agreat de Comisia Europeanã în forma sa initialã, aprobarea în România dureazã, deoarece actualul Guvern (de crizã “fãrã legitimitate”) nu reuseste sã-l treacã prin Parlament.  În iunie, actualul Guvern a decis sã nu mai treacã MPGT prin Parlament pentru a nu mai naste discutii contradictorii, sterile si infinite. Astfel cã a decis sã-si asume MPGT prin O.U.G. Pentru a consulta societatea civilã Guvernul a apelat la transparenta decizionalã si a realizat pe site-ul Ministerului Transporturilor  o rubricã în care se puteau posta sugestii, recomandãri, opinii si modificãri. În calitate de geograf, bârlãdean si membru al societãtii civile, am simtit nevoia de a trimite un punct de vedere pertinent în legãturã cu Moldova si implicit judetul Vaslui. Mi s-a transmis faptul cã sesizarea este înregistratã si va intra pe circuit.

Analizand varianta din iulie cu cea din septembrie am ajuns la urmãtoarea concluzie:

1. Pentru Vaslui din pãcate nimic. Si nimic în plus. Se pare cã încã nu avem traficul care sã sustinã o autostradã în zonã. Dupã 2020 sã sperãm cã se creeazã premisele “prinderii” în MPGT a Autostrãzii.

2. S-a tinut cont de ce am scris eu în adresã la pct. 6 si 7.  (Adresa este pe site-ul MT)

3. S-a prevãzut în Master Plan si sectorul de drum DN 24 A Crasna – Husi -Albita, spre modernizare.  În varianta din 2015 nu era, în 2016 existã. Sunt prevãzute 27 milioane de euro pentru modernizare si reabilitare.

4. Centura Bârladului rãmâne pe orizontul 2017 – 2018 împinsã încã de acum 12 luni de zile dupã 2016, în ciuda “lobby-ului” domnului Adrian Solomon. Si se va actualiza S.F.-ul în anul 2016. Din nou. În 2015 am avut toate informatiile, documentele si avizele pentru a lansa licitatia de executie. Eram la pachet cu Timisoara Sud. Era nevoie de o decizie pentru a lansa licitatia pentru executie. Acum, mai asteptãm…

Din Moldova, judetul Vaslui este cel mai “faultat” în ciuda faptului cã detine cea mai mare vamã din Moldova în materie de trafic de mãrfuri si implicit un (fost) coridor pan-european IX. Pe initiativa Traceca încã suntem în grafic.

În concluzie, mã bucur cã mãcar s-a prins în plus si Crasna-Husi-Albita. Doar atât. Pe urmãtorii 15 ani în judetul Vaslui se propun:

1. Vaslui-Bârlad-Galati – transregio (99,5 milioane de euro).

2. Iasi-Vaslui – transregio – (43 mil euro)

2. Vaslui-Bacãu – Transregio. (56,5 mil euro).

3. Variantele de Ocolire Vaslui (10,8 mil euro) + Bârlad (13,54 milioane euro)”, ne-a precizat dr. Adrian Covâsnianu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.