spot_img
spot_img
0.8 C
Vaslui
14-ian.-2025

Un nou stagiu de perfectionare, în Malta, a profesorilor de la LMK

- Advertisement -

Al patrulea (si ultimul) flux de formare al proiectului de mobilitãti Erasmus KA1 al Liceului Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui s-a desfãsurat la sfârsitul lunii august în Valletta, Malta, în institutia de formare Easy School of Languages. Cursul a fost conceput în mai multe sesiuni care au avut ca scop dezvoltarea propriilor abilitãti lingvistice în limba englezã prin tehnici care au fost examinate si testate pentru a putea extrage idei de bune practici pe care cursantii sã le foloseascã apoi cu proprii elevi, adaptând continuturile învãtãrii nevoilor si nivelului elevilor. Redãm în rândurile care urmeazã comunicatul postat de Alexandru Mîtã, inspector de Limbi moderne si coordonator al proiectului, pe http://lang-platform.eu/vaslui.

Au participat, alãturi de coordonatorul proiectului, profesorul Alexandru Mîtã, aflat în ipostazã de monitor, sase profesori de la Liceul Teoretic “Mihail Kogãlniceanu” din Vaslui, care au limba englezã ca specializare principalã sau secundarã. Mihaela Claudia Liteanu, Narcis Aprodu, Carmen Neacsu, Mirela Fighiuc, Laura Munteanu si Florin Munteanu  au studiat repunerea în cadru a conceptului de predare în limba englezã a disciplinelor optionale adresate profilului bilingv – limba englezã (unic la nivel de judet, la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui), dar si a optionalelor profilului intensiv – limba englezã – uman si real, pe parcursul stagiului intitulat „English Language Development for Teachers plus CLIL Methodology”, organizat de Easy School of Languages,Valletta – Malta, si contractat în cadrul proiectului de mobilitãti Erasmus KA1 al Liceului Teoretic „Mihail Kogãlniceanu”.  Acest stagiu marcheazã finalizarea unei prime etape importante a proiectului – primul an de proiect, care a demarat cu selectia beneficiarilor si contractarea, a continuat cu pregãtirea lingvisticã si socio-culturalã, apoi cu stagiile de noi tehnologii, e-learning si pregãtire pentru e-Twinning, culminând cu pregãtirea stagiilor si efectuarea deplasãrilor în institutiile de formare. Al patrulea stagiu al proiectului a avut drept scop parcurgerea de cãtre cei sase profesori implicati a cursului de formare intitulat „English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary Schools”. Cursul a fost conceput în mai multe sesiuni care au avut ca scop dezvoltarea propriilor abilitãti lingvistice în limba englezã prin tehnici care au fost examinate si testate pentru a putea extrage idei de bune practici pe care cursantii sã le foloseascã apoi cu proprii elevi, adaptând continuturile învãtãrii nevoilor si nivelului elevilor. Sesiunile propuse, vizând dezvoltarea capacitãtii de transmitere a informatiei stiintifice si pedagogice în limba englezã, au pus în valoare aspecte practice, intentionând sã dezvolte fluenta în comunicarea didacticã în limba englezã, propunând totodatã noi cunostinte lingvistice, legate de mutatiile contemporane ale acestei limbi, care se reflectã în avalansa de noi expresii legate de avansul tehnologic sau de fenomene sociale, precum migratiile. Cursantilor li s-au propus sesiuni de competente integrate în care s-a experimentat o abordare centratã pe colaborarea cu elevul, pe comunicare pentru învãtarea eficientã a limbii moderne, pe diversificarea si înnoirea tehnicilor de predare, ce se doresc a deveni inovatoare si motivante. Participantilor li s-a oferit, de asemenea, posibilitatea de a obtine noi perspective de predare prin discutarea si compararea modalitãtilor proprii de abordare cu cele ale colegilor din alte tãri, participanti la stagiu, furnizând astfel o imagine pluralã a stilurilor si a modalitãtilor didactice de predare a limbii engleze în Europa contemporanã. Toti profesorii participanti au absolvit cu brio acest curs de formare, pe care urmeazã sã-l valorifice conform strategiei specifice a proiectului Erasmus KA1. În anul al doilea de proiect, cu noile cunostinte si competente dobândite, profesorii participanti vor proiecta continuturile noilor cursuri optionale, care vor fi predate în limba englezã – în cazul participantilor la acest stagiu, prin intermediul platformei novatoare de e-learning realizatã în proiect. De asemenea, vor fi concepute micro-proiecte eTwinning, pe platforma Comisiei Europene si se vor organzia actiuni de diseminare si de exploatare a rezultatelor (aplicându-se “Planul DEOR” al proiectului, pentru o cât mai bunã vizibilitate si un impact maxim al proiectului pe toate palierele potentialilor beneficiari directi si indirecti, din comunitatea localã si educativã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.