spot_img
spot_img
-1.2 C
Vaslui
13-ian.-2025

Servicii electronice si telefonice oferite de ANAF

- Advertisement -

Administratia Judeteanã a Finantelor Publice Vaslui informeazã contribuabilii cã unul din obiectivele strategice ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscalã în domeniul serviciilor oferite contribuabililor îl reprezintã orientarea spre servicii la distantã. În acest sens au fost dezvoltate o serie de servicii în slujba contribuabililor si anume:

Servicii oferite electronic

Site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscalã pune la dispozitie o serie de servicii electronice :

–         Spatiu privat virtual – constã în punerea la dispozitie a unui spatiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscalã prin intermediul cãruia se efectueazã comunicarea electronicã a informatiilor si înscrisurilor în legãturã cu situatia fiscalã. Acest serviciu este destinat persoanelor fizice care detin un cod numeric personal. Înregistrarea în Spatiul Privat Virtual se face prin accesarea sit-ului www.anaf.ro, în sectiunea ,,Înregistrare Utilizatori,, prin completarea formularului special dedicat si alegerea unui user name și a unei parole. Verificarea datelor înregistrate se va face fie on-line, cu ajutorul numãrului de înregistrare înscris pe un act administrativ fiscal emis de administratia fiscalã începând cu anul 2013, fie la sediul oricãrei administratii fiscale în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrãrii în Spatiul Privat Virtual. Contribuabilii care detin deja un certificat digital calificat înregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica în Spatiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia. Prin Spatiul Privat Virtual se pot depune declaratiile fiscale (formular 200,220,230), se pot solicita si elibera adeverintele de venit si certificatele de atestare fiscalã, se pot primi deciziile de impunere emise de ANAF, fãrã a mai fi necesarã deplasarea la ghiseu sau oficiul postal. De asemenea, prin Spatiul Privat Virtual se pot verifica sumele aferente contributiilor de asigurãri sociale declarate de cãtre angajator, se poate efectua vizualizarea sumelor datorate de contribuabili în baza declaratiilor si încasãrilor înregistrate.

–         Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciul este destinat institutiilor publice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate si persoanelor juridice nerezidente. Pentru a accesa si utiliza serviciul ,,Acces controlat la dosarul contribuabilului,, este nevoie de un certificat digital calificat. Dupã autentificarea în baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spatiul sãu privat, unde vizualizeazã informatii din dosarul fiscal prin accesarea aplicatiei,, Dosar Fiscal,,. Este un serviciu prin intermediul cãruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sinteticã, declaratii depuse.

–         Depunere declaratii on-line – serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat. Utilizarea acestui serviciu oferã urmãtoarele avantaje: reducerea timpului aferent depunerii declaratiilor întrucât nu presupune deplasarea la sediul administratiei fiscale, economisirea resurselor materiale si financiare, utilizarea unui singur certificat calificat pentru transmiterea mai multor declaratii; depunerea declaratiilor on-line se poate face la orice orã. Formularele electronice pot fi descãrcate de pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea ,,Declaratii electronice/Descãrcare declaratii,

–         Asistenta prin e – mail – prin intermediul formularului de asistentã postat pe site-ul ANAF contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general în legãturã cu modul în care trebuie sã procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale.

–         Buletin informativ fiscal – pe site-ul ANAF în sectiunea ,,Asistentã contribuabili,, se gãsesc materiale informative cu incidentã în materie fiscalã ce au fost publicate în Monitorul Oficial al României în sãptãmâna anterioarã.

–         Ghiduri curente – pe site-ul ANAF în sectiunea ,,Asistentã contribuabili,, se gãsesc materialele informative si ghidurile elaborate de ANAF, orientate pe grupuri tintã, care au scopul de a facilita îndeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de platã ale contribuabililor.

Servicii oferite telefonic

–         Call – center – prin intermediul numãrului de telefon 0314039160, contribuabilii primesc rãspunsuri prompte si de calitate la întrebãrile formulate. Astfel, pentru a beneficia de îndrumare si asistentã în domeniul fiscal contribuabilii selecteazã tastele 1 si 2, iar pentru asistentã în domeniul tehnologiei informatiei selecteazã tasta 3,

–         TelVerde – prin intermediul numãrului 0800 800 085, contribuabilii pot sesiza: refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal; acte de coruptie înfãptuite de cãtre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiilor subordonate. Acest numãr poate fi apelat gratuit 24 de ore din 24.

–         Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numãrul 1300, contribuabilii obtin urmãtoarele informatii publice despre un agent economic: codul de identificare fiscalã; denumirea agentului economic înregistrat/neînregistrat în scopuri de TVA, starea de inactivitate fiscalã a agentului economic; aplicarea sistemului de TVA la încasare.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.