PREVIZIBIL Ceea ce era doar o bãnuialã, anume cã PSD – care “ocupase” Primãria Bârlad si Consiliul Local Municipal – alimenteazã cu bani publici presa de partid, si anume Televiziuna Media TV, patronatã de Vasile Puscasu, s-a adeverit. Astfel, în urma plecãrii din fruntea orasului a PSD-ului, am reusit sã aflãm ce sume au fost date pentru “publicitate” acestui post local de televiziune, care era administrat de Unistil SRL Bârlad. Doar în primele sase luni ale anului, cãtre televiziunea de unde arunca minciuni si lãturi Titi Constantinescu, fostul primar infractor, si deputatul Adrian Solomon, care a crezut cu tãrie cã va prosti bârlãdenii sã-l aleagã primar, s-au scurs aproape 6000 de lei (cu acte). Ca sã vã faceti o primã impresie, dupã Media TV, noi am încasat cei mai “multi” bani – 1141 de lei, pe anunturile publicitare care au fost date cãtre cotidianul nostru. Credem cã este cazul sã fie fãcut un control amãnuntit la Primãria Bârlad, pentru a se cunoaste public cum s-a aruncat cu bani publici într-un singur post “privat”, al unui singur partid: PSD!
În recenta campanie electoralã din Bârlad, în spatiul public au existat suspiciuni cã PSD, prin fostul primar Titi Constantinescu, deputatul Adrian Solomon (fost candidat la functia de primar al Bârladului), precum si Marin Bunea, ar fi direcționat sume consistente din bugetul instituției cãtre o anumitã presã, sub pretextul achizițiilor de publicitate. Contracandidații lui Adrian Solomon, care au râvnit la functia de primar al orasului Bârlad, au reclamat, public, ulterior, faptul cã postul de televiziune Media TV, apartinând SC Unistil SRL, adicã lui Vasile Puscasu, i-ar fi atacat, în perioada campaniei, în semn de mulțumire, pentru finanțarea generoasã. Dupã mai multe solicitãri fãcute de cotidianul nostru cãtre Primãria Bârlad, chiar si în timpul campaniei electorale, am reusit sã primim o adresã prin care ni s-a detaliat care au fost cheltuielile cu publicitatea în presa localã a institutiei numitã Primãria Bârlad, “patronatã” de PSD din 2004 si pânã în 2016! Interesant este cã, numai pe primele sase luni ale acestui an – si vã punem la dispozitie adresa în care puteti vedea exact unde s-au dus banii din bugetul local – de departe cei mai multi bani s-au dus cãtre Unistil SRL, adicã postul local de televiziune MediaTV, cu 5556 lei (adicã peste 55 de milioane de lei vechi). Urmeazã Media Press Adversiting (presa nationalã unde s-au publicat anunturile pentru licitatiile de pe SEAP) – 2457 lei, Vremea Nouã – 1141 lei, Monitorul Oficial – 993,5 lei, Euro Iris (Monitorul de Vaslui) – 900 lei, Bidicop (Obiectiv de Vaslui) – 780 de lei, Grupul de presã român – 778 lei, Rex Net (Est Nwes) – 668, 44 lei, Cvintet Tera (Radio Unison) – 400 lei si Viata Medicalã – 352, 56 lei.
Mentionãm cã publicitatea de la Primãria Bârlad se face la anunturile de licitatie sau materialele publicitare ale unor manifestãri de interes public. Vã facem cunoscut mai jos – asa cum ar trebui sã facã Primãria Bârlad, pe site-ul propriu, pentru transparentã în cheltuirea banului public – adresa primitã cu informatiile despre banii cheltuiti pe publicitatea din data de 28 ianuarie – pânã pe 15 iunie (dupã terminarea campaniei electorale).