Ieri a avut loc dezbaterea finală a Planului de mobilitate urbană al oraşului. “Situaţia actuală a Iaşului şi a zonei sale metropolitane este dificilă. Lipsesc legăturile inelare, atât în jurul Iaşului, cât şi în jurul centrului”, se spune în studiu, pe lângă alte cifre interesante
Planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD) a mai făcut un pas spre aprobarea finală. Primăria a găzduit ieri dezbaterea publică destinată obţinerii avizului de mediu pentru PMUD. Publicul a fost format însă aproape exclusiv din reprezentanţi ai autorităţilor locale. Doar cinci ieşeni, trei dintre ei fiind tineri veniţi cu bicicleta, au participat la dezbateri, fără a fi însă invitaţi să-şi spună părerea. În timpul campaniei electorale, Iaşul a fost împânzit de corturi dedicate consultării publice cu privire la Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU), din care face parte şi PMUD. Pentru planul de mobilitate însă, mediatizarea a fost minimă, dezbaterea publică fiind anunţată doar printr-un anunţ publicat pe site-ul Zonei Metropolitane.
Planul de mobilitate are ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii zonelor urbane, depăşind însă cadrul unui simplu studiu de trafic. În cadrul PMUD a fost analizată starea actuală a traficului din municipiu şi perspectivele sale până în 2030. “Situaţia actuală a Iaşului şi a zonei sale metropolitane este dificilă. Lipsesc legăturile inelare, atât în jurul Iaşului, cât şi în jurul centrului. În numeroase puncte, gradul de saturaţie al traficului este foarte ridicat, cum este cazul zonei Nicolina-Podu Roş. Jumătate din parcul de tramvaie şi o treime din cel de autobuze este uzat moral. Nu există o politică tarifară unitară în privinţa transportului public din Zona Metropolitană. Reţeaua de piste de biciclete este în formare, dar mai trebuie îmbunătăţită infrastructura acestora. Există puncte pe drumurile naţionale, la Tomeşti, Leţcani sau Schitu Duca, unde se înregistrează multe accidente grave”, a rezumat Anca Brânzărea, şef de departament în cadrul Search Corporation, firma care a realizat planul.
- Advertisement -
- Advertisement -