spot_img
spot_img
-1.3 C
Vaslui
13-ian.-2025

Bilanţul autostrăzilor după primele șase luni: Cele mai mari progrese sunt pe Lugoj-Deva 3 și Gilău-Nădășelu

- Advertisement -

Cele mai mari progrese în construcţia de autostrăzi se înregistrează după primele șase luni pe lotul 3 Lugoj-Deva și pe tronsonul Gilău-Nădășelu, potrivit datelor actualizate de pe site-ul Companiei de Drumuri. Economica.net prezintă evoluţia lucrărilor în cadrul celor 8 proiecte aflate în execuţie, exceptând autostrada demolată și tronsonul abandonat de Bechtel.

Lotul 3 Lugoj-Deva este porţiunea de autostradă unde lucrările au avansat cel mai mult de la începutul anului în puncte procentuale, respectiv de la circa 37% pană la 55%. Contractul în valoare de 580 milioane de lei pentru acest lot lung de 21 de kilometri a fost atribuit în 2013 Asocierii Teloxim Con – COMSA – Aldesa Construcciones – Arcad. Termenul de finalizare a lucrărilor era 27 mai 2016, însă a fost depășit din cauza unor probleme cu Autorizaţia de Construire (AC) și Acordul de Mediu (AM).

Lucrările au avansat semnificativ și pe tronsonul realizat de Spedition UMB, Gilău-Nădășelu, de la circa 66% în ianuarie la peste 77% în iulie, conform celor mai recente date ale Companiei Naţioanale de Autostrăzi și Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Cu o lungime de 8,7 kilometri, acesta este sectorul de autostradă cu cele mai mari șanse de a fi terminat în 2016. Asta nu înseamnă că va fi dat în folosinţă tot atunci, după cum a explicat Economica.net aici.

Progese mai mici, de circa 5 puncte procentuale, se înregistrează pe un alt lot din autostrada Lugoj-Deva și pe două loturi din Sebeș-Turda.

Mai exact, gradul de execuţie pe lotul 3 din autostrada Sebeș-Turda a ajuns după primele șase luni la peste 48%, faţa de 43% la începutul anului. Contractul în valoare de 420 milioane de lei pentru acest lot lung de 12 kilometri a fost atribuit în 2014 Asocierii Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA. Termenul de finalizare a lucrărilor conform contractului era martie 2016, însă a fost depășit din cauza unor probleme precum „coexistenţa între autostradă și morminte familiale”.

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. http://www.economica.net/bilantul-autostrazilor-dupa-primele-ase-luni-cele-mai-mar-progese-sunt-pe-lugoj-deva-3-i-gilau-nada-elu_122909.html#ixzz4F5CGgwsV

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.