NEMULTUMIRI… „Surprizele” neplãcute, marca „E.ON Moldova”, continuã. De aceastã datã, un vasluian s-a trezit cã are de plãtit 1000 de lei pentru curentul electric pe care, spune el, nu l-a consumat. Totul, din cauza unei greseli. „Operatorul cu care am discutat astãzi mi-a zis cã bãiatul care a fost pe teren a citit invers contorul. Atunci ce vinã am eu cã ei gresesc?”, se întreabã Fãnicã Iacob din satul Târzii, vasluianul care a aflat cã are de plãtit la curent nici mai mult, nici mai putin de 1000 de lei, desi acasã nu are decât un televizor, un frigider si câteva becuri. Si nu este singurul. Nemultumit de serviciile distribuitorului de electricitate este si consãteanul acestuia, Constantin Bãlan: „nu mi-a mers contorul vreo lunã de zile, iar apoi au bãgat de la ei 400 kilowatti (kw). Au senzatia cã dacã suntem de la tarã, suntem mai prosti si nu ne dãm seama”.
De ani de zile vasluienii se plâng de serviciile E.ON Moldova. Motivele: dese cãderi de tensiune, facturi umflate, întârziate sau distribuite anapoda. Cel mai recent caz este cel al vasluianului Fãnicã Iacob din satul Târzii, comuna Oltenesti. „Mi-a venit o facturã încãrcatã, cu un total de platã de aproape 1000 lei. Din punctul meu de vedere, în mod cert este vorba de o eroare. Nu are cum sã fie atât de mare consumul, pentru cã acasã nu am decât un frigider, un televizor si un bec. Astãzi (n.r. ieri) am zis sã vin si sã lãmureasc aceastã situatie, dar m-am lovit de ostilitate. M-au lãsat sã astept ore, ba cã nu le merge imprimanta, ba nu le merg calculatoarele… Lucrãm în agriculturã, avem si noi probleme, pierdem timpul asa? Nimeni nu ne bagã în seamã, nu ne dã nicio explicatie, nimic”, spune Fãnicã Iacob.
„Operatorul a citit invers contorul”
Dupã douã ore jumãtate de asteptat, în sfârsit, s-a gãsit si un operator al companie care sã încerce sã rezolve problema. „Mi-au zis cã a gresit operatorul lor, cã a citit contorul invers. Cum se poate una ca asta? Ce vinã am eu, cã el a citit aiurea? S-a mai pomenit asa ceva? Dacã am vreo vinã, plãtesc. Dar dacã n-am, de ce sã plãtesc? Problema e cã sunt foarte multi oameni în sat în astfel de cazuri. La sase luni de zile, se face o recalculare, se greseste la unu ca mine, îmi dau seama cã e o gresealã la mijloc, pentru cã nu are cum altfel, dar dacã se întâmplã la oameni bãtrâni? Când vãd o astfel de facturã, li se face rãu instant. Sunt oameni care trãiesc din pensii, ajutor social, alocatii… E o situatie delicatã. În cazul meu, mi-au zis cã va veni cineva sãptãmâna viitoare sã vadã greseala, iar apoi sper sã se remedieze situatia”, a adãugat Fãnicã.
„N-am ce sã fac. Te lupti cu morile de vânt”
Într-o situatie asemãnãtoare este si consãteanul sãu, Constantin Bãlan: „Am avut contorul defect, am sunat la E.ON si pânã au venit a durat mai mult de o lunã de zile. Mi-au zis cã nu se întâmplã nimic dacã e contorul stricat, cã nu poti sã stai fãrã luminã în casã. Apoi, la recalculare, m-am trezit cã mi-au pus din burtã 423 kw, desi eu am plãtit toate facturile, ba chiar îmi venise facturã sã plãtesc în minus. Eu nu îmi dãdusem seama si am plãtit. O sã plãtesc si acum, cã n-am ce altceva sã fac. Sã-mi taie lumina, iar apoi sã plãtesc si reconectare? Ei au senzatia cã dacã suntem de la tarã, suntem si prosti si nu ne dãm seama. Dar n-ai ce face. Te bati cu morile de vânt”.