Firmele de pompe funebre vor fi obligate să arhiveze contractele de prestări servicii încheiate și documentele fiscale timp de 5 ani, ca metodă de prevenire și combatere a evaziunii fiscale, iar o brățară cu datele de identificare ale firmei care a acordat îngrijiri mortuare va fi aplicată obligatoriu pe mâna dreaptă a decedatului, pentru eventuale plângeri ulterioare ale rudelor și responsabilizarea acesteia. Noile reguli au fost pregătite la nivelul Guvernului.
Constatând că în registrul de clasificare a ocupațiilor din România există două ocupații care conferă competența realizării îmbălsămărilor, respectiv cea de autopsier și cea de îmbălsămător, dar că formarea pentru ocupația de îmbălsămător nu a fost reglementată și nici pusă în practică, la momentul actual nefiind un standard ocupațional și un program de formare pentru ocupația de îmbălsămător, Guvernul îi va obliga pe autopsierii formați până în prezent să își completeze pregătirea în termen de 3 ani.
Guvernul s-a gândit și la cerințele minime de securitate și sănătate pentru lucrătorii firmelor de pompe funebre, astfel că îi va obliga pe angajatori să aibă în schema de personal cel puțin 3 salariați cu atribuții în transportul decedatului. Numărul fix de 3 angajați a fost calculat de guvernanți pornindu-se de la ideea că pentru o persoană cu vârsta cuprinsă între 19 și 45 de ani ar trebui ridicată și purtată frecventă de către fiecare transportator, prin împărțirea sarcinii, o greutate de maximum 30 de kilograme. Ținând cont că greutatea medie a unui adult este de 70 de kilograme, iar a unui sicriu este de 30 kilograme, rezultă un număr de 3 angajați necesari pentru efectuarea transportului decedaților, a fost calculul Guvernului.