Un șofer de 34 de ani care conduce, în București, o Dacia Logan de 1,6 litri trebuie să plătească minimum 1.050 de lei pentru asigurarea oblgatorie, adică echivalentul a peste 230 de euro. Este cel mai mare nivel de primă perceput vreodată în România.
Față de începutul acestui an, prețul a urcat cu aproape 40%, iar față de perioada similară a lui 2015, cel mai mic nivel de primă este aproape dublu, arată calculatoarele celor mai importanți brokeri din domeniu.
Niciodată în istoria recentă a asigurărilor, polița de răspundere civilă auto, principalul motor al pieței, nu a costat mai mult de 200 de euro. În fapt, nivelul mediu al ultimililor 10 ani nu depășește cu mult 100 de euro.
Creșterile de preț se datorează mai ales faptului că cei mai importanți jucători din domeniu se confruntă cu probleme financiare majore, provocate tocmai de politica de vânzări bazată exclusiv pe tarife reduse care s-au demonstrat a fi nesustenabile.
Astra Asigurări a intrat în administrare financiară și apoi în faliment din postura de cel mai mare jucător de pe piața asigurărilor, Euroins și City Insurance se află sub planuri de redresare care presupun explicit creșterea tarifelor și reducerea dependeneței față de RCA, în timp ce Carpatica se află la un pas de ridicarea licenței după doi ani de redresare și aproape jumătate de an de rezoluție.