spot_img
30.9 C
Vaslui
27-iun.-2024
spot_img

Românii lasă mai mulţi bani ca oricând în supermarketuri. Buticurile, uitate de clienţi

- Advertisement -

Marile magazine, de tip supermarket sau hipermarket, au câştigat noi poziţii în faţa micilor magazine şi chioşcuri de cartier, potrivit unui studiu GfK România. În plus, comportamentul de cumpărare al românilor se schimbă – aceştia optează pentru coșuri mai mari de cumpărături, mai ales în comerțul modern.

Retailul modern reprezintă un pilon principal de creștere a consumului, atingând o cotă de piață record, de 60%, în primul trimestru al anului 2016.

„Dacă până în 2008, retailul modern creștea cu aproximativ 2-3 puncte procentuale anual în detrimentul celui tradițional, în primele trei luni ale anului creșterea este semnificativă, de 4 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut”, afirmă Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România.

Ce se întâmplă cu consumul?

„Consumatorul român s-a mai relaxat, odată cu slăbirea presiunii economice. Primul trimestru din 2016 a însemnat un nou început pentru jucătorii din FMCG, odată cu creșterea puterii de cumpărare a românilor datorată reducerii TVA la produse alimentare si băuturi non-alcoolice și a creșterilor salariale. Beneficiul este că acești bani în plus în buzunarul consumatorilor se întorc acum în consum, iar 2016 dă semne bune de continuare a creșterii”, concluzionează Raluca Răschip.

Hipermarketurile înregistrează cea mai mare rată de creștere dintre toate canalele. Acestea câștigă mai bine de un punct procentual, până la 29% cotă de piață datorită creșterii valorii coșului de cumpărături.

În afară de coșuri mai mari de cumpărături pentru fiecare vizită, supermarketurile sunt vizitate de mai multe gospodării și ajung la 17% cotă de piață. Discounterii arată o traiectorie diferită de creștere, reușind să crească și frecvența de cumpărare.

Comportamentul de cumpărare al românilor se schimbă

Cele mai recente analize din studiile de monitorizare a consumului casnic ne arată că românii optează pentru coșuri mai mari de cumpărături, mai ales în comerțul modern.

Aceste prime trei luni ale anului urmează tendințele de consum remarcate după prima reducere de TVA din iunie 2015.

Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/anii-de-glorie-pentru-hipermarketurile-din-romania_1937043.html#ixzz497TnnKW0
Follow us: @realitatea on Twitter

Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/anii-de-glorie-pentru-hipermarketurile-din-romania_1937043.html#ixzz497TbvuqM
Follow us: @realitatea on Twitter

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.