CLASAMENT…Cristina Bâtlan, fondatoare Musette, compania care produce în fabrica din Husi pantofi care se vând în New York, Luxemburg, Viena sau Paris, recunoscuti pentru calitatea si designul de lux, a fost inclusã de revista Forbes în Topul celor mai influente femei din România, pe locul 44. Nu este pentru prima datã când “doamna Musette” intrã în acest clasament, fiind o prezentã constantã în ultimii ani. În acelasi top, primele trei locuri au fost ocupate de: principesa Margareta a României (I), procurorul-sef DNA – Laura Codruta Kovesi (II), respectiv Ana Maria Mihãiescu, seful Misiunii IFC România (III). Marca Musette ocupã, de asemenea, primul loc la cel mai cool brand românesc.
“Este printre putinele antreprenoare din România care au pornit de la zero un business cu renume international – Musette. Antreprenoarea a pornit afacerea în urmã cu aproximativ douã decenii, când avea doar 18 ani, astãzi controlând 28 de magazine, dintre care 19 pe piata localã. New York, Luxemburg, Viena sau Paris sunt câteva dintre orasele strãine în care pot fi gãsite produsele Musette. Din 2014, Cristina Bâtlan face parte din grupul select al Young Global Leaders, o organizatie ce recunoaste tinerii lideri de anvergurã globalã care au contribuit la dezvoltarea societãtii”, scrie Forbes. De altfel, numele Musette mai apare si în alte topuri, ocupând chiar primul loc la sectiunea “Cele mai cool branduri românesti”, tocmai pentru cã acest bussines cu pantofi fãcuti la Husi a cucerit lumea, depsind în clasament Dacia, locul 8, sau Gerovital, locul 6.
Cum a fost realizat clasamentul
“Primul criteriu eliminator a fost nationalitatea si ocuparea unei pozitii cu implicatii directe asupra economiei si societãtii românesti. Lista a fost apoi restrânsã în functie de trei criterii: puterea financiarã, acoperirea în toate tipurile de media si influenta. Acest concept se referã la zonele în care deciziile acestor doamne au consecinte, fie cã este vorba de activitatea lor zilnicã, fie de organizatiile în care activeazã cu regularitate. A fost importantã relevanta actiunilor pe care aceste doamne le-au întreprins în domeniul lor de activitate sau în zone din afara sferei principale de activitatea, precum educatia. Si pentru cã influenta se extinde uneori si peste hotare, au fost incluse, în articole dedicate, si femei care au devenit ambasadoare ale României prin performantele obtinute. În ceea ce priveste informatiile financiare, au fost folosite datele din editia curentã a topului Forbes 500, rezultatele companiilor conduse de aceste doamne sau bugetele administrate sau influentate în mod direct de cãtre ele, în cazul institutiilor. Aparitiile media din ultimele 12 luni constituie un alt criteriu, pentru care am apelat la partenerii nostri de la compania de monitorizare mediaTRUST. Analiza a luat în calcul toate articolele din media traditionalã în care au apãrut doamnele din top. În plus, rezultatele de anul acesta au luat în calcul într-o mãsurã mai mare ca pânã acum mediul online, fiind monitorizate si aparitiile doamnelor ca subiect de discutie pe forumuri si social media. E vorba însã si de o componentã „subiectivã”, cea legatã de carismã, componentã pe care Forbes România si-o asumã. De aceea, unele dintre numele prezente în top ar putea surprinde”, scrie Forbes.