DE GROAZÃ Incredibil, dar adevãrat! Licitatia pentru transportul public bârlãdean a ajuns pânã la Federatia Operatorilor Români de Transport (FORT), care a trimis redactiei noastre un comunicat nesemnat si fãrã nici un nume! Mesajul anonim transmite amenintãri voalate cãtre CLM Bârlad, prin care se întelege cã dacã nu vor face în asa fel încât sã anuleze licitatia si sã astepte un an de la anuntarea licitatiei (asa încât Unistilul sã mai “zburde” nestingherit prin Bârlad), ei vor face sesizare la DNA! Cu alte cuvinte, licitatia va fi atacatã din toate pãrtile: la DNA, la Comunitatea Europeanã, se va face contestatie … totul pentru ca nu cumva firma Vertrantis SRL sã fie declaratã câstigãtoare! Tupeul FORT, care zece ani de zile n-a suflat o vorbã despre mizeria de transport public local asiguratã de Unistil Bârlad, este de nedescris! Din punctul lor de vedere, bârlãdenii nu ar trebui sã circule cu autobuze/microbuze noi!! Dar cel mai important este faptul cã CLM Bârlad, prin reprezentantii sãi, primarul si viceprimarul orasului, nu are nicio reactie!
La redactia nostrã a sosit un punct de vedere al FORT (Federatia Operatorilor Români de Transport), ca urmare a articolului prin care am arãtat cã Asociatia Transportorilor de Persoane din judetul Vaslui a dat în judecatã CLM Bârlad, pentru anularea licitatiei de transport persoane din Bârlad, de pe 19 aprilie. În comunicatul care este (atentie!) nesemnat, se face referire la faptul cã “Licitatia pentru transportul public din Bârlad miroase a DNA”, sustine FORT. “Federatia Operatorilor Români de Transport a sesizat, încã din decembrie 2015, problemele licitatiei de la Bârlad, la fel cum a întreprins si la Iasi, unde firma <<de casã>> a fost avantajatã de cãtre Consiliul Local Iasi, si va semnala orice problemã apãrutã la nivelul administratiilor locale din tarã. F.O.R.T. a arãtat faptul cã licitatia este organizatã atipic, fapt ce tinde sã demonstreze favorizarea unei anumite întreprinderi de transport, deoarece: aceastã licitatie nu a fost fãcutã publicã cu un an înainte; caietul de sarcini nu a fost fãcut în termenii legali, împiedicând cu sigurantã ca si alti operatori de transport sau asociatii ale operatorilor de transport sã poatã licita acest serviciu de transport”, se mentioneazã în comunicat.
FORT s-a sesizat târziu!
Ca o ironie a sortii, FORT vine si râde în nas bârlãdenilor, care timp de zece ani au suportat un transport local imbecil, fãcut de firma Unistil apartinând lui Vasile Puscasu, fãrã a interveni în vreun fel, însã acum sare ca arsã pentru cã, zice FORT, caietul de sarcini a fost “croit special” pentru altã firmã decât Unistil (se întelege pentru ce firmã pledeazã, nu?). “Multe din conditiile din caietul de sarcini sunt <<croite>> aberant pentru a tine departe de licitatie alte firme de profil; nu existã la bazã un studiu de mobilitate; licitatia încalcã prevederile legale în materie Legea 51 si Legea 92. În momentul în care am observat cã licitatia merge mai departe, fãrã a se tine cont de pãrerile noastre, am decis sã o blocãm cu ajutorul Asociatiei Transportatorilor Rutieri de persoane din judetul Vaslui, afiliatã la FORT Acest blocaj nu doreste sã avantajeze un transportator, ci trebuie sã scoatã la luminã cu adevãrat vinovatii care au încercat în secret sã organizeze o licitatie trucatã. Nu avem niciun interes asupra niciunui transportator care s-a pregãtit pentru aceastã licitatie”, anuntã conducerea Federatiei. “Avem indicii certe cã, fãrã interventia F.O.R.T., licitatia s-ar fi amânat oricum pânã la momentul negocierii directe pentru a putea sã favorizeze <<firma>> de casã”, mai spune FORT. Cum de nu s-a sesizat FORT oare, când caietul de sarcini era “croit” pentru firma Unistil, iar presa localã urla cã licitatia va fi trucatã??? Atât de urât se joacã pe fatã, încât bârlãdenii trebuie sã cunoascã interesele cui le poartã FORT!
Poftim la ei!
“Federatia a înteles cã o anumitã firmã de transport a apãrut în presã prezentându-si investitia si experienta în domeniul transporturilor de persoane. În loc sã acuze Asociatia Transportatorilor Rutieri de persoane din Vaslui cã ar sta în spatele firmei “de casã”, cei ce acuzã blocajul ar fi trebuit sã obtinã informatii atunci când FORT a semnalat problemele licitatiei de la Bârlad sã facã front comun cu actiunea asociatiei din Vaslui pentru a opri modul ilegal de a pune mâna pe transportul local din Bârlad cu marele concurs al Consiliului Municipiului Bârlad. Din punctul de vedere al FORT, acuzele vin din partea unei companii de transport (SC Unistil SRL, se întelege – n.r.), victimã a faptului cã licitatia de la Bârlad nu s-a organizat în termenii legali”, se mai mentioneazã de cãtre FORT în comunicat.
Unistil, prin FORT, nu mai are nicio rusine!
Ia sã vedeti ce propune FORT pentru bârlãdeni, care au tupeul sã vrea transport modern, civilizat, cu masini noi-noute, fãrã jegurile vechi ale lui Unistil! “FORT propune transparentã totalã, un studiu de mobilitate fãcut de specialisti în domeniu, un caiet de sarcini care sã aibã termeni clari ai investitiei si a perioadei contractuale. FORT solicitã criterii legale care sã nu excludã pe nimeni dornic sã investeascã în transportul local de persoane. Ce s-ar întampla daca 10 firme de transport ar cumpãra 20 de autobuze/microbuze noi si ar angaja cu totii câte 39 de conducãtori auto, toti din Bârlad? (Aici credem cã FORT a pierdut deja rationamentul, pentru cã ar fi un lucru excelent la Bârlad!! – n.r.). Ce criterii de departajare s-ar face? Ce facem cu cei care investesc si pierd licitatia? De ce nu vedem în caietul de sarcini impunerea clarã a unor sisteme inteligente de taxare, de abonamente care ar avea cu sigurantã un impact pozitiv asupra bugetului Primãriei Bârlad, fãrã a mai exista suspiciuni ale decontãrilor pe care firma <<de casã>> le-a avut mereu din bugetul Primãriei”, îsi permite doamna FORT sã gândeascã în locul edililor din Bârlad. Cam multe îsi permite doamna FORT, nu credeti? Mai cã miroase a Unistil si Vasile Puscasu!
Bomboana de pe coliva transportului bârlãdean de persoane: amenintãrile!
“FORT nu doreste sã favorizeze pe nimeni, ci insistã pe aplicarea corectã a legii, evitând astfel situatia dramaticã ca orasul Bârlad sã rãmânã fãrã transport local în cazul în care instanta ar decide ulterior cã licitatia a fost fraudatã”, încheie FORT comunicatul! Foarte tare aceastã madam FORT! Dar unde a fost când licitatia din 2009 a fost “croitã” special pentru Unistil?? Unde a fost când transportatorii bârlãdeni exclusi de la licitatie ca sã rãmânã Unistil unicul operator de transport au depus tone de documente la DNA, lãsate prin sertarele instiutiei, care pe atunci “cânta” politic?? Ceea ce ne mirã pe noi este lipsa de reactie a oficialitãtilor bârlãdene în acest caz, care nu au de fãcut nicio precizare referitoare la faptul cã CLM Bârlad a fost dat în judecatã, pe o iluzorie încãlcare a unei directive europene, care este OPTIONALÃ si pe care ANRSC-ul n-a luat-o în calcul, ceea ce este legal! Nu are nicio reactie nici la amenintãrile transmise de FORT … Oare sã fie bârlãdenii blestemati sã rãmânã cu rablele de autobuze de la Unistil pe cap încã sase ani??
La finalul comuncatului am gãsit totusi un numãr de telefon care am constatat cã apartine unui domn Augustin Hagiu, ce ne-a precizat arogant cã este presedintele FORT! Dupã o discutie telefonicã în care am fost tratati ca niste neica nimeni ce se adreseazã “domnului” Hagiu, ne-am trezit la realitate: domnul Augustin Hagiu este vicepresedintele Partidului România Unitã (PRU), care are la Bârlad un presedinte ce aspirã la functia de primar al Bârladului (Tiberiu Nechita), dar care este mânã în mânã cu deputatul PSD, Adrian Solomon, care l-a “uns” în alegerile prezidentiale din 2014 în Consiliul de Administratie al SC CUP SA Bârlad (societatea de salubrizare a Bârladului, la care CLM Bârlad este actionar majoritar). Dacã Solomon nu poate tine fãtis partea Unistil-ului la aceastã licitatie, si-a pus trepãdusii politici sã o facã! Nici nu mai meritã sã comentãm!