INCREDIBIL Microbuzele spre si dinspre Vaslui si Iasi, precum si cele care circulã spre nordul judetului în comunele învecinate, nu vor mai avea voie de la 1 martie sã circule pe strada Republicii. Aceasta este decizia CLM Bârlad, la propunerea Politiei Locale Bârlad. Transportatorii care nu se vor conforma vor fi amendati de politistii locali cu sume între 100 si 1500 de lei. Firmele care asigurã transportul intrajudetean sunt nemultumite, soferii acuzând PSD si pe consilierii locali ai acestui partid cã favorizeazã pe fatã firma Unistil, care asigurã (încã) transportul local din Bârlad. “Oamenii care vin la Bârlad cu treburi, nu mai au cum sã meargã la institutiile unde au treabã decât dacã coboarã la IRB si iau de acolo autobuzul. Lumea este agitatã, iar noi ne-am adresat Sindicatului Transportatorilor din România sã ne sprijine pentru a ataca în contenciosul administrativ aceastã hotãrâre”, au spus mai multi transportatori.
La ultima sedintã de CLM Bârlad, unde au fost prezenti 18 consilieri locali , primarul Marin Bunea, precum si “capo di tutti capi” al PSD Bârlad, deputatul Adrian Solomon, s-a votat în unanimitate un proiect de hotãrâre care defavorizeazã clar o anumitã categorie de cetãteni si anume pe cei care vin la Bârlad din comunele aflate în nordul judetului. Este vorba despre aprobarea traseelor de circulatie si a statiilor ocazionale, din Bârlad, utilizate în transportul intrajudetean si interjudetean de persoane, în regim regulat. Initiativa proiectului apartine primarului Marin Bunea, dar toatã lumea stie cã primarul “din umbrã” este deputatul Adrian Solomon. Acesta, pentru cã va candida la functie de primar al Bârladului din partea PSD, face “front comun” cu patronul SC Unistil SRL Bârlad, Vasile Puscasu, care detine studioul de televiziune Media TV unde îsi va desfãsura campania electoralã … moca SRL. Pentru cã Vasile Puscasu este principalul beneficiar al proiectului de hotãrâre aprobat pe 25 februarie. Oamenii care vor veni la Bârlad din satele din jur, vor fi nevoiti sã coboare la intrarea în oras sau Autogarã, de unde vor lua autobuzele Unistil, care fac transportul local, pentru a ajunge la Primãrie, Finantele Publice, Cinematograf, Spital, Judecãtorie… Pânã acum, aceste microbuze mergeau pe strada principalã, Republicii, oprind în 2-3 statii – separate de statiile Unistil, pentru ca lumea sã ajungã mai usor la institutiile unde au treabã.
Noile trase: pe “centurã”, împreunã cu traficul greu!
Noile trasee, prevãzute prin hotãrârea adoptatã de toti consilierii locali, sunt: Pentru cursele de pe axa Nord, spre Vaslui:
Varianta A: Autogara – B-dul Primãverii – Str. Stefan Procopiu – Strada Nicolae Bãlcescu – B-dul Epureanu – IRB – statiile aprobate pe traseu fiind Colegiul “Ghe. Rosca Codreanu” si IRB.
Varianta B: Autogara – Str. Mihai Viteazul – str. Col. Simionescu Sava – str. Paloda – str. Ion Popescu – str. Vasile Pârvan – str. Cpt. Grigore Ignat – str. Republicii – IRB. Statiile aprobate sunt: Paloda – de pe strada Paloda – IRB.
Pentru cursele spre judetul Bacãu: Autogara – B-dul Primãverii – Str. Stefan Procopiu – Str. Nicolae Bãlcescu – Str. 1 Decembrie – Bariera Puiesti
Pentru cursele spre axa Bucuresti – Autogara – str. G-ral Vasile Milea – str. Tecuciului
Pentru cursele Bârlad – Zorleni – Popeni si Popeni – Zorleni – Bârlad, traseul este urmãtorul: Autogara – str. Mihai Viteazul – str. Col. Siminonescu Sava – str. Popa Sapcã – B-dul Republicii – IRB. Statiile aprobate sunt: Unison – Stadion – Fepa – IRB (de la S-N) si de la N-S – IRB – Judecãtorie – Biblioteca “Stroe Belloescu”- Autogara.
Toatã lumea trebuie sã vadã cã pe “centura” Bârladului, adicã pe B-dul Epureanu si pe str. Vasile Pârvan (care sunt fãcute praf, domnule Solomon!), vor circula acum pe lângã camioane, TIR-uri, utilaje grele si microbuzele dinspre Vaslui si spre Vaslui.
Unde sunt trecerile de pietoni de pe Vasile Pârvan si Epureanu, domnule primar?
Ca pietoni, avem si noi o nelãmurire în legãturã cu trecerile de pietoni de pe Vasile Pârvan si B-dul Epureanu. Pe strada Vasile Pârvan, de la Teatrul “V.I.Popa” – pânã la FEPA, adicã pe lungimea de aproape un kilometru, sunt doar douã treceri de pietoni: la Teatru si dupã 100 de metri – la intersectia cu strada Siret. Mentionãm cã trecerile de pietoni nu sunt marcate, vopseaua de pe “zebre” dispãrând de mult. Practic sunt doar douã semne de circulatie, abia vizibile. La fel este situatia si pe B-dul Epureanu. Si atunci, cum vor fi în sigurantã pietonii, dacã si asa sunt în pericol mai mereu, fiindcã traficul greu este intens? Nu mai spunem cã transportatorii (firmele de transport intrajudetean si interjudetean) sunt foarte agitati, deoarece cãlãtorii lor sunt la rândul lor nemultumiti. Se “coace” un protest, dar despre acest lucru, încã nu avem prea multe detalii.
Sanctiuni “dure” propuse de seful Politiei Locale
Nerespectarea traseului stabilit de hotãrârea aprobatã pe 25 februarie, se pedepseste cu amendã de la 100 lei la 1000 de lei. Nerespectarea statiilor de îmbarcare/debarcare a cãlãtorilor, cu amendã de la 50 la 200 de lei, iar utilizarea altor trasee si statii de îmbarcare/debarcare, decât cele prevãzute în hotãrâre, cu amendã de la 200 – la 1500 de lei. Constatarea si sanctionarea contraventiilor se face de cãtre împuternicitii primarului si de agenti ai Politiei Locale Bârlad.