spot_img
spot_img
-3.3 C
Vaslui
14-ian.-2025

Controverse în cazul elevului care a lesinat în timpul orei de religie

- Advertisement -

PRO VS. CONTRA… Primele sase minute ale filmului despre avort, în urma cãruia un elev al Liceului “Emil Racovitã” a lesinat, nu prezintã imagini cu puternic impact emotional. Aceasta este concluzia anchetei constituite de Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui în acest caz. De aceeasi pãrere sunt atât consilierii de specialitate, inspectorul scolar pentru disciplina religie si profesorul metodist pentru disciplina religie, cât si elevul si pãrintele acestuia. Nu, însã, si Gabriel Liviu Ispas, secretarul de stat din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetãrii Stiintifice, care considerã cã nu era treaba profesorului sã aibã astfel de discutii cu elevii. “Nu cred cã un profesor de religie se poate transforma într-o dimineatã într-un psiholog sau un pedagog si nici mãcar în consilier scolar. Dacã vrea sã fie consilier scolar, sã se ducã sã fie consilier scolar, dar sã nu mai amestece lucrurile si tendinta asta de exagerare ne face foarte mult rãu”, a spus acesta, în cadrul unei conferinte, potrivit Agentiei de Presã Mediafax.

Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui a fãcut publice concluziile anchetei constituite în urma incidentului din 24 februarie, când un elev de clasa a XI-a, de la Liceul Teoretic “Emil Racovitã”, a lesinat în timpul orei de religie. Astfel, în comunicatul de presã se aratã cã “în urma discutiilor purtate cu toti factorii implicati, s-au constatat urmãtoarele: elevul a declarat cã nu imaginile prezentate i-au influentat starea de sãnãtate, el imaginându-si posibile consecinte nefaste, acest fapt influentându-l emotional; elevul sustine cã este foarte interesat de tema discutatã  si nu are ce sã-i reproseze cadrului didactic; pãrintele elevului declarã cã „este de acord cu asemenea materiale educative”; domnul profesor de religie sustine cã  nu intentiona sã  prezinte filmul integral, ci doar câteva secvente care ilustrau tema abordatã în cadrul orei”. De asemenea, “consilierii de specialitate de la Centru Judetean de Resurse si Asistentã Educationalã (CJRAE) Vaslui considerã  cã  primele sase minute ale filmului, vizionate de elev si difuzate la clasã pânã în momentul incidentului, nu prezintã  imagini cu puternic impact emotional, acestea furnizând mai degrabã informatii despre stadiile dezvoltãrii fãtului, imagini ce sunt regãsite, de altfel, si în atlasele de biologie”. Totodatã si “profesorii de specialitate din cadrul comisiei considerã  cã  materialul ales de cadrul didactic pentru ilustrarea orei este adecvat temei, cu conditia unei difuzãri selective, a unor secvente care promoveazã apãrarea vietii”.

Recomandarea Inspectoratului Scolar Judetean

În acelasi comunicat de presã, reprezentantii ISJ precizeazã cã “reactiie elevului ar fi putut fi influentate de un cumul de factori: particularitãti ale personalitãtii (sensibilitate, capacitate empaticã la nivel ridicat), posibil disconfort fizic, particularitãti specifice vârstei adolescentei”. De asemenea, profesorul de religie, Gabriel Vrânceanu, spune cã elevul nu se afla într-o stare de sãnãtate satisfãcãtoare. Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui “recomandã tuturor cadrelor didactice gestionarea judicioasã a materialelor si mijloacelor de învãtãmânt folosite la clasã, pentru a se evita generarea unui impact emotional negativ care sã  afecteze într-un mod nedorit confortul psihic si starea de sãnãtate a elevilor”.

“Nu trebuia sã fie vizionat acel film la orã”

La polul opus acestor opinii se aflã Gabriel Liviu Ispas, secretarul de stat din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetãrii Stiintifice, care considerã cã filmul nu trebuia prezentat elevilor, întrucât “nu toti elevii din România vor sã fie chirurgi si pot suporta imagini care pot sã fie foarte directe”. Potrivit Agentiei de Presã Mediafax, acesta le-a recomandat profesorilor, în cadrul conferintei “Rolul autoritãtilor locale în reformarea învãtãmântului românesc”, de la Constanta, sã fie mai atenti cu informatiile pe care le prezintã elevilor la ore. “Era treaba profesorului de religie sã aibã astfel de discutii cu elevii? Categoric, nu. Am spus-o de mai multe ori si o spun în continuare: chiar dacã eu cred cã este important ca elevii sã aibã notiuni despre religia lor, trebuie sã încetãm sã avem o abordare durã. (…) Nu cred cã un profesor de religie se poate transforma într-o dimineatã într-un psiholog sau un pedagog si nici mãcar în consilier scolar. Dacã vrea sã fie consilier scolar, sã se ducã sã fie consilier scolar, dar sã nu mai amestece lucrurile si tendinta asta de exagerare ne face foarte mult rãu. Personal cred cã nu trebuia sã fie vizionat acel film la orã. Trebuie sã fim putin mai atenti cu ce tip de mesaje dãm elevilor, ce tip de informatii dãm”, a spus Gabriel Liviu Ispas, secretarul de stat din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetãrii Stiintifice, potrivit Agentiei de Presã Mediafax.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.