LA FEL! Nici “Tehnocratii” noului Guvern nu sunt mai breji decât predecesorii! Noul ministru technocrat al Transporturilor, Dan Marian Costescu, chemat sã dea o solutie proprie în privinta centurii ocolitoare a orasului Husi, dupã ce omologul sãu demisionar a anuntat cã pânã în 2022 Husul nu are parte de aceastã investitie, a dat din umeri si s-a multumit sã copie rãspunsul lui Ghiocel Matache, dat cu 3 luni în urmã.
Degeaba se plâng husenii, pe bunã dreptate, cã li se dãrâmã casele si se surpã blocurile, pe unde trec zi si noapte vehiculele de mare tonaj, cãci Guvernul are propriul “Master Plan”. În urma unui nou demers al senatorului Nelu Tãtaru cãtre Ministerul Transporturilor pe aceastã temã, ministrul Dan Marian Costescu s-a rezumat sã le transmitã husenilor fix sapte rânduri, în care, cuvânt cu cuvânt, repetã ceea ce spunea fostul sef de la “Transporturi”, Ghiocel Matache. În fond, senatorul Nelu Tãtaru a revenit cu solicitarea cãtre Ministerul Transporturilor, tocmai pentru cã aducerea Guvernului tehnocrat anunta idei noi, inovatoare si solutii… neînrobite politic. Din pãcate, rãspunsul a fost acelasi: “În Master Planul General de Transport a fost prevãzutã constructia unui drum eurotrans pe ruta Crasna-Husi-Albita. Calendarul prevãzut pentru realizarea acestui obiectiv este urmãtorul: anul 2021 – elaborarea Studiului de Fezabilitate, iar în anii 2022 – 2023, perioada de implementare. Întrucât Master Planul General de Transport este documentul strategic de referintã în dezvoltarea sectorului de transport, în perioada urmãtoare vor fi promovate spre executie doar proiectele prevãzute în acest document”, se scrie în documentul oficial.
“Încã nu se aflã în fruntea M. Trasporturilor persoana care sã înteleagã importanta centurii ocolitoare a Husului”
“În mod intentionat am revenit cu aceastã doleantã a husenilor si cãtre noul ministru al Transporturilor, din Guvernul tehnocrat, Dan Marian Costescu. Le-am spus husenilor acest lucru si m-am tinut de cuvânt. Ne-am gândit cã dânsul va veni cu idei noi, cu proiecte, cu solutii tocmai la astfel de probleme stringente din teritoriu, unde predecesorul sãu a dat gres. Din pãcate, trebuie sã spun acest lucru, încã nu se aflã în fruntea Ministerului Trasporturilor persoana care sã înteleagã cât de important ar fi în urmãtoarea perioadã, pentru asigurarea unui trafic civilizat, decent si în bune conditii pe DE 581, scoaterea traficului greu de oras. Am argumentat clar cã DE 581 trece prin oras si zeci de imobile ale husenilor au de suferit, dacã, 24 de ore din 24, TIR-urile circulã la câtiva metri de aceste proprietãti. Dar Ministerul vãd cã tine cu dintii de acel “Master Plan”, în care, se pare, nu încape centura ocolitoare a Husului, decât peste 6 ani”, a spus senatorul dr. Nelu Tãtaru.