Magazinele de proximitate, buticurile şi chioşcurile au primit o lovitură dură după intrarea României în criza economică, în urmă cu 7 ani.
Comerţul tradiţional a pierdut începând cu anul 2008 aproape 20.000 de chioşcuri, respectiv un sfert din totalul numărului de unităţi.
Totuşi, densitatea acestui segment, respectiv numărul de metri pătraţi la mia de locuitori, a avut un declin de două ori mai mic în aceeaşi perioadă, semn că în această perioadă s-au închis în principal unităţile mici, neprofitabile.
Astfel, la finalul anului trecut România avea circa 55.000 de chioşcuri şi o densitate a comerţului tradiţional de 126,7 mp la mia de locuitori, în scădere cu 12% comparativ cu 2008, potrivit calculelor ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/lovitura-dura-pentru-chioscuri-si-micile-magazine-de-cartier_1881942.html#ixzz3zZmi7P00
Follow us: @realitatea on Twitter