ASA CEVA… Rãsturnare de situatie în cazul licitatiei privind transportul public în Bârlad. Documentatia fãcutã cu dedicatie pentru SC Unistil SRL Bârlad n-a convins toti consilierii PSD cã este în regulã, astfel cã ieri n-a întrunit numãrul de voturi necesar sã fie aprobatã. Consilierul “Gicã contra” a fost Mircea Leonte, culmea, din PSD, care n-a fost de acord exact cu criteriul de selectie remarcat de noi, cã ar favoriza firma lui Vasile Puscasu. Oricât au încercat sã-l convingã cei care au întocmit documentatia, în frunte cu viceprimarul Dorin Apostu, Mircea Leonte s-a opus si astfel proiectul a picat, iar documentatia urmeazã sã fie refãcutã. Pânã în luna mai, cât are prelungit Puscasu contractul pentru transportul în comun în Bârlad, mai este timp.
Sedinta de îndatã a CLM Bârlad, convocatã pentru a discuta “la urgentã” sase proiecte de hotãrâre, n-a impresionat prea mult consilierii bârlãdeni. Din 20 de consilieri locali, au fost prezenti la sedintã doar 14, toti din PSD Bârlad. Cu alte cuvinte, “opozitia” – formatã din doi consilieri independenti si doi PPDD (fosti), plus alti doi consilieri PSD (Maria Pecheanu si Relu Bãdãrãu) – a lipsit, lãsând ca sedinta de ieri sã fie la limita numãrului de consilieri pentru a fi statutarã: 14. Tocmai acest numãr, care era necesar pentru ca un anumit proiect de hotãrâre sã treacã, obligatoriu cu 14 voturi, i-a adus ghinion sefului firmei Unistil, Vasile Puscasu, care astepta cu sufletul la gurã sã se aprobe documentatia pentru licitatia deschisã a transportului public bârlãdean. Fiind chiar primul punct pe ordinea de zi, s-a încercat deja sã fie trecut “în fuga calului”, prin presedintele de sedintã Adrian Huiban, care a cerut ca secretarul sã treacã direct la vot. Dar, unul dintre consilierii PSD, Mircea Leonte, a cerut cuvântul, pentru a discuta anumite aspecte legate de licitatia respectivã. Neavând încotro, i s-a dat cuvântul. “Nu înteleg, sunt mai multe neclaritãti aici, unele dintre ele chiar cu iz de dedicatie pentru o anumitã firmã. Este vorba despre acel criteriu de selectie, care avantajeazã firma Unistil, plasând-o din start cu 90 de puncte în fata oricãror ofertanti, pentru cã se cere ca sã fi fãcut transport public urban în ultimii sase ani. Asa cum au remarcat si cei din presã, este prea evidentã dedicatia”, a spus Mircea Leonte. Discutiile s-au aprins, un alt consilier PSD, Sorin Rãducanu, care a lucrat ani buni la SC Unistil, a sãrit în apãrarea acestei firme. “Mi se pare de bun simt sã dai un mic avantaj firmei care de ani buni munceste în Bârlad si face transport în comun, în conditii foarte bune”, a spus Sorin Rãducanu. Viceprimarul Bârladului, Dorin Apostu, a precizat si el cã documentatia prevede ca, în conditiile în care Primãria Bârlad va accesa fonduri europene si va aduce autobuze moderne în Bârlad, contractul cu firma Unistil se va încheia înainte de termen. Orice s-a spus în favoarea firmei Unistil, a lui Puscasu, încercând sã se demonstreze cã documentatia este corect întocmitã, nimic nu l-a convins pe Mircea Leonte sã voteze pentru! Si ca atare, votul a fost 13 “pentru” si unul “împotrivã”, iar proiectul de hotãrâre n-a întrunit numãrul de voturi necesar sã fie aprobat! Ca urmare, documentatia va fi refãcutã, se va face o altã sedintã de CLM unde se va discuta, iar despre consilierul PSD Mircea Leonte, cel mai probabil, nu vom mai auzi în mandatul viitor.
Vã reamintim cã Vasile Puscasu, proprietarul SC Unistil Bârlad si a studioului de televiziune Media TV Bârlad, s-a plimbat de câteva ori pe la Primãria Bârlad, iar documentatia respectivã a iesit la “luminã” exact cum am anticipat: Puscasu a fost favorizat pe fatã ca sã câstige licitatia. Criteriile de selectie, prin care firmele participante la licitatie vor fi punctate si astfel departajate, erau fãcute în asa fel încât Unistil pleca din start cu 90 de puncte în plus! Acest criteriu este “vechimea serviciilor similare de transport public urban prestate în ultimii sase ani – punctaj maxim acordat – 90 puncte”. La Bârlad, transportul urban în ultimii sase ani este fãcut de firma Unistil! Cum sunt sase criterii de selectie, unde patru au maxim 100 de puncte, iar una 105 puncte, firmele care vor dori sã se înscrie la lictatie nu îndeplinesc al saselea criteriu, cel cu vechimea în transport urban în ultimii sase ani. La Bârlad, doar Unistil a fãcut transport urban în ultimii sase ani, nu?