DE NEIMAGINAT Licitatia pentru transportul în comun din Bârlad va fi fãcutã cu dedicatie pentru firma lui Vasile Puscasu, SC Unistil, SRL Bârlad. Printre criteriile de selectie, care stabilesc punctaje de departajare între firme, se numãrã un criteriu care nu poate fi îndeplinit decât de firma Unistil: vechimea serviciilor similare de transport public urban prestate în ultimii sase ani. Cum Unistil este singura firmã de transport care a fãcut transport urban în Bârlad, în ultimii zece ani, este mai mult decât clar cã porneste din start cu avantajul de 90 de puncte! Si nu va putea fi depãsitã de nicio altã firmã de transport care se va înscrie la licitatie! Fãrã nicio rusine, PSD Bârlad va da din nou pe mâna lui Puscasu, transportul local, desi bârlãdenii s-au plâns deseori de conditiile mizere si de autobuzele poluante ale acestei firme. Indiferent de “opozitia” din CLM Bârlad, cei 16 consilieri PSD vor vota din ordinul sefilor de partid, acest simulacru de licitatie!
Consilierii bârlãdeni vor aproba astãzi, în sedintã de îndatã, organizarea licitatiei publice deschise privind transportul în comun din Bârlad. Contractul dintre firma Unistil si CLM Bârlad a expirat din decembrie, dar pentru cã se vrea cu tot dinadinsul ca tot aceastã firmã sã câstige concesionarea transportului în comun din Bârlad pentru urmãtorii sase ani, s-a tergiversat cât s-a putut de mult întocmirea documentatiei pentru licitatie. Asa se face cã Unistil are contractul prelungit pânã în luna mai. Între timp, dupã ce Vasile Puscasu, proprietarul SC Unistil Bârlad si a studioului de televiziune Media TV Bârlad, s-a plimbat de câteva ori pe la Primãria Bârlad, documentatia respectivã a iesit la “luminã” si s-a întâmplat exact cum am anticipat: Puscasu este favorizat pe fatã ca sã câstige licitatia! Cum? Simplu: criteriile de selectie, prin care firmele participante la licitatie vor fi punctate si astfel departajate, sunt fãcute în asa fel încât Unistil pleacã din start cu 90 de puncte în plus! Acest criteriu este “vechimea serviciilor similare de transport public urban prestate în ultimii sase ani – punctaj maxim acordat – 90 puncte”. La Bârlad, transportul urban în ultimii sase ani este fãcut de firma Unistil! Cum sunt sase criterii de selectie, unde patru au maxim 100 de puncte, iar una 105 puncte, firmele care vor dori sã se înscrie la licitatie nu îndeplinesc al saselea criteriu, cel cu vechimea în transport urban în ultimii sase ani! Mai mult decât elocvent cã firma Unistil va fi cea care va câstiga detasat licitatia.
Ce autobuze vom avea pe trasee
Interesante sunt si conditiile de participare la licitatie, care vin parcã mãnusã firmei Unistil: Investitiile minime impuse pentru participarea la licitatie sunt: dotarea celor 12 autobuze de pe trasee cu GPS, sã aibã 30 de statii unde sã existe afisaj electronic a timpilor de asteptare a autobuzelor din statia respectivã, autobuzele sã aibã aer conditionat, cãldurã, 50 de locuri în picioare, sã aibã firma pe traseu sapte microbuze (plus douã de rezervã) cu 14 locuri, vechimea autobuzelor sã fie mai micã de zece ani, sã aibã EURO 4 – combustibilul. Clar: autobuze noi – nu, nepoluante-nu… Cu alte cuvinte, vom circula cu aceleasi autobuze vechi, plus câteva mai noi, aduse recent de Puscasu în Bârlad (parcã a stiut cã el va câstiga licitatia, nu vi se pare?). Va fi foarte interesantã sedinta CLM de astãzi, unde consilierii PSD vor aproba acest simulacru de licitatie, chiar dacã firava “opozitie” din cadrul CLM Bârlad se va opune: adicã 16 voturi PSD, contra cinci – opozitie, nici mãcar nu mai conteazã!
Cum a ajuns UNISTIL stãpâna transportului public din Bârlad
Vã reamintim cum a ajuns Vasile Puscasu, cu firma sa Unistil, stãpân al transportului public din Bârlad. Initial, firma Unistil a fost înmatriculatã în Negresti, localitate declaratã, pe atunci, zonã defavorizatã. Scopul? Scutirea de taxe si impozite, inclusiv taxe vamale. Cu sediul într-un fost grajd, cumpãrat de la stat de cãtre unul dintre stâlpii PSD Vaslui, Puscasu ajunge repede în anturajul partidului. Contribuie la asta si postul de televiziune Media TV Bârlad, la care este (sau a fost) asociat cu un alt mare politician de Vaslui, Dumitru Buzatu. Adicã seful PSD Vaslui, presedinte la Consiliul Judetean, actual sot de senatoare de Bârlad. Inutil de spus cã, în Negresti, firma lui Puscasu a fost cvasi-inexistentã, majoritatea afacerilor derulându-se în Bârlad. De ce în Bârlad? Pentru cã primarul orasului, ales în 2004, Constantin Constantinescu, tocmai falimentase firma de transport localã, Urbantransport Bârlad, iar postul TV al lui Puscasu îsi dovedise eficienta de aplaudac al celui ce avea sã re-devinã de trei ori primar al Bârladului, pânã în martie anul acesta, când a demisionat si a fost condamnat pentru conflict de interese. Urmarea? Puscasu cumpãrã Urbantransport, dupã ce aceasta fusese executatã de fisc, la un pret evident subevaluat. Se instaleazã, ca presedinte, în fruntea Asociatiei Bârlad Trans 2004. În 2005, mai toti asociatii din “Bârlad Trans 2004”, asociatie ce luase în concesiune transportul public urban, fuseserã îndepãrtati de Puscasu. Si-au pierdut în 2006 pâinea angajatii a cinci firme de transport din Bârlad, iar patronii si-au îngropat afacerile. Ulterior, Primãria Bârlad a renuntat la concesiune – si implicit la Asociatia “Bârlad Trans 2004”. Municipalitatea bârlãdeanã a încheiat acum sase ani un alt contract cu Puscasu, în urma unei licitatii al cãrei caiet de sarcini a fost “croit” special pentru UNISTIL. Fix ca si acum!