DE NECREZUT … La Bârlad, a expirat ieri contractul dintre primãrie si Unistil Iasi, referitor la transportul în comun din localitate. Autoritãtile locale “pitrocesc” abia acum o nouã licitatie, asã cã firma lui Vasile Puscasu va mai beneficia din oficiu de încã trei luni de contract. Surse din Primãrie spun cã în caietul de sarcini, care se lucreazã în mare secret, se vor pune niste conditii aberante. Transportatorii care se înscriu în cursã vor trebui sã aibã o experientã de minim cinci ani în transportul în comun din Bârlad. I-a ghiciti cine este singura firmã privatã din România care îndeplineste o astfel de conditie? Si ca totul sã fie ca la Bârlad, o altã conditie va fi si aceia cã autobuzele care vor deservi transportul în comun nu vor trebui sã fie noi. Adicã, perfect pentru Unistil care i-a obisnuit pe bârlâdeni cu rablele.
De ieri, contractul dintre Vasile Puscasu, care detine firma Unistil Iasi, având la Bârlad un punct de lucru si Primãria Bârlad a expirat. În loc sã fie organizatã o nouã licitatie din timp, din varã, pentru ca bârlãdenii sã aibã poate sansa sã circule cu autobuze elegante, cu Euro 5, cu trape pentru persoanele cu dizabilitãti, cu aer conditionat, edilii de paie ai Bârladului au amânat peste mãsurã, astfel cã acum, firma Unistil merge … cu o prelungire de contract, pentru cã nu îndrãzneste nimeni sã îl supere pe Vasile Puscasu. Iar în Primãria Bârlad, sub stricta supraveghere a deputatului Adrian Solomon, demn urmas al fostului primar Constantin Constantinescu (cã doar îi este fin), se coace o nouã licitatie. Pentru întocmirea caietului de sarcini si a documentatiei privind licitatia si ofertarea, Primãria a prelungit cu 90 de zile contractul cu Unistil. Surse credibile din institutia ne-au precizat cã edilii locali, adicã primarul Marin Bunea si viceprimarul Dorin Apostu, se chiniuie sã impunã niste conditii de participare la licitatie, pentru favorizarea clarã a firmei Unistil. În primul rând, vor sã introducã o conditie neprincipialã: ca cei care participã la licitatie sã aibã cinci ani vechime în transportul în comun din Bârlad! “Vã dati seama, este aberantã aceastã conditie, eliminã orice concurent din start. Pãi de zece ani aproape, numai Unistil face transportul în comun în Bârlad. E clar cã alte firme nu se vor putea înscrie la licitatie… Apoi mai vor sã introducã o altã conditie: ca 30 % din parcul auto sã fie mai vechi de zece ani! Adicã rablele de la Unistil! Am înteles cã se fac presiuni la primar si viceprimar, de undeva de sus de la PSD, pentru ca tot Vasile Puscasu sã câstige licitatia”, ne-a precizat sursa respectivã. Mai mult, de câteva zile circulã prin Bârlad douã autobuze cu numere de Iasi, care n-ar trebui sã facã transport public în Bârlad, pentru cã nu detin licentã aici. A reactionat cumva cineva din Primãrie? De la Politie? Nimeni!
Cum a ajuns UNISTIL stãpâna transportului public din Bârlad
Sã facem putinã istorie si sã vã reamintim cum a ajuns firma lui Vasile Puscasu, Unistil, stãpâna transportului public din Bârlad. Initial, firma Unistil a fost înmatriculatã în Negresti, localitate declaratã, pe atunci, zonã defavorizata. Scopul? Scutirea de taxe si impozite, inclusiv taxe vamale. Cu sediul într-un fost grajd, cumpãrat ca de la stat de cãtre unul dintre stâlpii PSD Vaslui, Puscasu ajunge repede în anturajul partidului. Contribuie la asta si postul de televiziune la care este (sau a fost) asociat cu un alt mare politician de Vaslui, Dumitru Buzatu. Adicã seful PSD Vaslui, presedinte la Consiliul Judetean, actual sot de senatoare de Bârlad. Inutil de spus cã, în Negresti, firma lui Puscasu a fost cvasi-inexistentã, majoritatea afacerilor derulându-se în Bârlad. De ce în Bârlad? Pentru cã primarul orasului, ales în 2004, Constantin Constantinescu, tocmai falimentase firma de transport localã, Urbantransport Bârlad, iar postul TV al lui Puscasu îsi dovedise eficienta de aplaudac al celui ce avea sã redevinã de trei ori primar al Bârladului, pânã în martie anul acesta, când a demisionat si a fost condamnat pentru conflict de interese. Urmarea? Puscasu cumpãrã Urbantransport dupã ce aceasta fusese executatã de fisc, la un pret evident subevaluat. Se instaleazã, ca presedinte, în fruntea Asociatiei Bârlad Trans 2004. În 2005, mai toti asocialtii din “Bârlad Trans 2004”, asociatie ce luase în concesiune transportul public urban, fuseserã îndepãrtati de Puscasu. Si-au pierdut în 2006 pâinea angajatii a cinci firme de transport din Bârlad, iar patronii si-au îngropat afacerile. Ulterior, Primãria Bârlad a renuntat la concesiune – si implicit la Asociatia “Bârlad Trans 2004”. Municipalitatea bârlãdeanã a încheiat acum sase ani un alt contract cu Puscasu, în urma unei licitatii al cãrei caiet de sarcini a fost “croit” special pentru UNISTIL. Fix ca si acum! Oare cât de blestemati sunt bârlãdenii??