FURT… Mister total în jurul celor sase-sapte kilometri de cale feratã care, pe vremea lui Ceausescu, legau Zona Industrialã a Vasluiului de garã. Pe aceastã rutã urma sã circule unica linie de tramvai din judetul Vaslui, asa cum gândise conducerea judetului de la acea vreme. Resedinta judetului ar fi putut avea o linie de tramvai (sau mai multe), dacã Ceausescu nu ar fi fost împuscat în decembrie ’89. Fostii conducãtori ai judetului puseserã la cale un plan de dezvoltare a unei linii de tramvai, care ar fi legat principalele comune din jur de fabricile de pe cele douã platforme, Zona industrialã si platforma agroindustrialã. De multe ori, autobuzele arhipline, care mergeau spre Zona Industrialã, fãceau naveta miilor de salariati de acolo un calvar, asa cã s-a gândit o solutie alternativã. Ioan Pavel, ultimul prim-secretar al judetului, a spus cã “nerealizarea acestei linii de tramvai a afectat negativ si partea economicã a Vasluiului”. Cert este cã, dupã Revolutie, proiectul tramvaiului a fost abandonat, iar calea feratã a dispãrut, încetul cu încetul. Asa s-a ajuns ca, în toamna acestui an, aproape peste noapte, kilometri de cale feratã au dispãrut. Nu stie nimeni ce s-a fãcut cu zecile de tone de fier de la aceastã cale feratã, cert este cã pe portiunea garã-Ceramica-Zona Industrialã nu au mai rãmas decât portiunile de cale feratã de la drumul national, îngropate în asfalt. Cât a iesit din afacerea cu fier vechi, de la vechea linie de cale feratã, pe care urmau sã circule tramvaie? Iatã o întrebare la care se cautã încã un rãspuns.