spot_img
spot_img
1.2 C
Vaslui
26-dec.-2024

Copilul cu ADHD nu mai vrea la scoalã!

- Advertisement -

Proteste cu efecte!

DRAMATIC… Copilul diagnosticat cu sindromul ADHD (copilul hiperactiv) n-a mai venit ieri la scoalã, dupã ce pãrintii, în semn de protest, si-au scos copiii din clasã, acum douã zile. Pãrintii protestatari au “câstigat” în fata unui copil debusolat si bolnav, ajutati de cadrele didactice, care, din punctul de vedere al specialistilor psihologi, nu si-au fãcut treaba si nu au ajutat copilul sã se integreze. Mama copilului acuzã învãtãtoarea si pe pãrintii protestatari cã au jignit-o si au amenintat-o. “Voi merge pânã la Bucuresti, la minister, pentru copilul meu, pentru cã nu-i normal sã îl marginalizeze, sã-l facã prost, în loc sã-l ajute”, a spus Rodica Banu, mama copilului problemã. Luni, specialistii de la CJRAE Vaslui vor veni la Bârlad, la scoalã, pentru a sta de vorbã cu copilul si mama sa, numai cã micul elev, de nouã ani, refuzã sã mai intre în clasa din care este alungat!

Cazul elevului de nouã ani, de la clasa a III-a Step by Step, de la Scoala Gimnazialã “Episcop Iacov Antonovici” din Bârlad, care a generat un protest inedit a pãrintilor celorlati copii, este departe de a se lãmuri. Vã reamintim cã micutul a fost diagnosticat cu ADHD (sindromul copilului hiperactiv), iar, acum douã zile, 23 de pãrinti din clasa unde învatã elevul au refuzat sã-si mai trimitã copiii la scoalã, pânã când acesta nu va fi mutat din clasa respectivã. Pãrintii au reclamat de multe ori comportamentul copilului, pe care îl acuzã, împreunã cu învãtãtoarea Lucia Pãun, cã este foarte obraznic, face multe nebunii în clasã, deranjeazã orele, bate copii, etc. În urma protestului, când învãtãtoarea s-a trezit cu clasa goalã, copilul s-a simtit umilit, a fost certat, cercetat si i s-a pus în cârcã toatã situatia, iar acesta a clacat. “Mi-am luat joi copilul de la scoalã, în lacrimi. A plâns pânã i s-a fãcut rãu, l-am udat cu apã la baie, de l-am putut lua de la scoalã. Astãzi (ieri – n.r.) n-a mai vrut sub nicio formã sã mai meargã la scoalã. Nu stiu ce sã fac, o sã încerc sã-l mut de la scoala aia. Sincer vã spun, stiu cã este un pic altfel decât ceilalti copii, dar nici chiar asa cum spun ceilalti pãrinti. Am fost atât de jignitã de pãrinti si de învãtãtoarea Pãun! Mi-au spus cã l-am lãsat pe copil ca pe un bagaj, cã nu poate face fatã nivelului clasei! Mi-a zis doamna Pãun cã ea nu poate sã lase 24 de copii pentru nebunul meu! Asa mi-a zis. Am fost amenintatã de una dintre mãmici, care este asistent social la DGASPC Vaslui, cã va face tot posibilul sã mi se ia copilul. L-au fãcut prost în fata copiilor, nu lucreazã cu el la scoalã… Copilul meu a avut o tumorã beningnã la gât, când avea trei ani. A fost operat si este stângaci, este adevãrat, scrie mai greu, dar nici nu este ajutat, ci mai mult întãrâtat si marginalizat. Voi discuta posibilitatea mutãrii la altã scoalã, dar voi merge si la Bucuresti, la minister, cã sã aduc la cunostinta ministrului cum este tratat un copil într-o clasã în care, desi plãtesc, copilul îmi este marginalizat si neajutat”, a spus Rodica Banu, mama copilului problemã.

“Voi trimite specialistii, nu este dupã cum vrea conducerea scolii!”

Gabriela David Plãcintã, inspectorul general al ISJ Vaslui, a precizat cã lucrurile nu vor rãmâne asa. Copilul în cauzã nu trebuie îndepãrtat de la o clasã Step by Step, clasã care este special fãcutã pentru copiii cu ADHD, nu pentru copiii ai cãror pãrinti sunt cu venituri bune. “Este total gresit înteles acest concept de Step by Step. Copilul trebuie ajutat sã se integreze, iar faptul cã este îndepãrtat, prin metode neortodoxe, pentru cã pãrintii care au protestat au fost <<consiliati>, ca sã zic asa, de cadrele de conducere din scoalã, nu va aduce nimic bun în viata acestui copil. Nu putem sã îl alungãm din clasa aceea, pânã când nu facem tot posibilul sã-l ajutãm. Luni va veni o echipã de psihologi, specialisti de la Centrul Judetean de Resurse si Asistentã Educationalã (CJRAE) din Vaslui, sã discute cu mama si cu copilul, precum si cu cadrele didactice de la Scoala <<Episcop Iacov Antonovici>> din Bârlad, iar copilul va trebui ajutat sã se integreze, sã fie clar, nu sã plece de la scoalã”, a spus Gabriela David Plãcintã.

Ce înseamnã copilul cu ADHD?

Sunt acei „copii-problemã” din care orice scoalã are câteva exemplare: slabi la învãtãturã, incapabili sã se concentreze, mereu agitati, adesea agresivi, sunt un cosmar pentru profesori, pentru colegi, chiar si pentru proprii pãrinti. Sunt categorisiti, cel mai adesea, drept extrem de prost educati, „obraznici” si iremediabil „rãi”, iar familiile si profesorii dau vina unii pe altii si asteaptã unii de la ceilalti rezolvarea situatiei. Vã sunã cunoscut, domnilor de la Scoala “Episcop Iacov Antonovici”?? Dar dacã lucrurile sunt altfel decât par? Dacã acesti copii nu au, în realitate, o problemã de educatie, ci o problemã medicalã? ADHD – sindromul de hiperactivitate cu deficit de atentie sau tulburare hiperkineticã cu deficit de atentie – este o tulburare controversatã; unii sustin cã nu e vorba despre o problemã înnãscutã, ci de una indusã de modul de viatã modern, în care aditivii alimentari ar avea un mare rol; altii cred sincer cã e vorba despre o boalã care trebuie tratatã cu medicamente specifice; altii se tem de o astfel de medicatie, iar altii, în fine, sustin cã, de fapt, nu existã nici o boalã si cã e vorba despre greseli de educatie – cu alte cuvinte, revin la eticheta de “rãu si prost-crescut”. Specialistii afirmã cã, în cazul copiilor diagnosticati cu ADHD, unul din domeniile majore ale vietii afectat de aceastã tulburare este performanta scolarã. De aceea, un rol important îl are interventia psihoeducationalã la scoalã care, prin îmbunãtãtirea cunostintelor cadrelor didactice despre ADHD si dezvoltarea unei bune colaborãri ale acestora cu pãrintii, poate conduce la cresterea performantelor scolare si sociale ale copiilor cu ADHD. Cu alte cuvinte, copilul de la Bârlad, de care fug atât pãrintii colegilor lui, cât si cadrele didactice, mai mult decât comode, care vor doar sfintisori în bãnci, este perfect tratabil si recuperabil, dar trebuie ajutat! De scoalã în primul rând si cu ajutorul pãrintilor!

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.