ANCHETÃ…Dupã ce politistii vasluieni si procurorii Parchetului de pe lângã Tribunalul Vaslui si-au terminat treaba, probele materiale adunate au fost trimise, în urmã cu câteva zile, cãtre anchetatorii ieseni. De acum, procurorii Curtii de Apel Iasi vor trebui sã stabileascã cui apartine deltaplanul gãsit pe dealurile de la Chitcani, dacã acesta a zburat sau nu si dacã da, la ce a fost folosit.
S-au încheiat cercetãrile procurorilor vasluieni privitoare la deltaplanul gãsit ascuns pe dealurile de la Chitcani si toate documentele si probele materiale au luat drumul Iasului. De acum înainte, de cercetãri în acest caz se vor ocupa procurorii Parchetului de pe lângã Curtea de Apel Iasi. Anchetatorii vor fi nevoiti sã-l gãseascã pe cel cãruia îi apartine deltaplanul, sã stabileascã dacã a zburat vreodatã sau nu, tinând cont de faptul cã, în momentul în care a fost descoperit de autoritãti, nu avea motor si la ce a fost folosit, în acest caz. Aparatul de zbor, de provenientã ruseascã, a fost gãsit abandonat pe dealurile din apropierea localitãtii Chitcani. Din primele cercetãri, a reiesit faptul cã deltaplanul nu s-a prãbusit, ci a avut parte de o aterizare destul de linã. S-a ridicat atunci si se ridicã si acum întrebarea cine a abandonat un asemena dispozitiv a cãrui valoare ajunge la aproximativ 10.000 de euro. S-a discutat de faptul cã deltaplanul ar fi fost folosit de traficantii de tigãri. A doua variantã este legatã de traficul de stupefiante. Astfel s-ar putea explica de ce pilotul a abandonat aparatul de zbor, în conditiile în care marfa transportatã depãsea, cu mult, valoarea aparatului de zbor. Acesta a fost gãsit de câtiva hãitasi care participau la o vânãtoare, dar gãsirea lui a fost raportatã autoritãtilor abia peste câteva zile. Cei care l-au gãsit au povestit pãdurarului din zonã despre descoperirea lor si acesta este cel care a anuntat autoritãtile.
Mister în jurul deltaplanului abandonat la Chitcani
SCENARII…Dupã ce a fost gãsit, deltaplanul a ridicat mari semne de întrebare. În primul rând este curios de aflat cum a reusit acesta sã treacã de radarele aeriene. Apoi, ce ar fi putut sã transporte cel care l-a pilotat în conditiile în care si-a permis sã abandoneze o masinãrie a cãrui pret ajunge undeva la 10.000 de euro. Este greu de crezut cã ar fi fãcut transport ilegal de tigãri, mai ales cã un aparat ultrausor nu ar fi putut aduce, peste granitã, o încãrcãturã mai mare de 5-6.000 de lei. În aceste conditii a aparut ipoteza cã pilotul ar fi avut, de fapt, o încãrcãturã mult mai pretioasã care sã-l determine sã abandoneze deltaplanul. Sau, acesta doar l-a ascuns acolo si urma sã vinã sã-l piloteze înapoi peste granitã la momentul potrivit. Deocamdatã, toate aceste scenarii sunt doar supozitii. Urmeazã ca organele de anchetã sã stabileascã cu exactitate cine a pilotat deltaplanul si la ce a fost acesta folosit pânã în momentul în care a fost abandonat pe dealurile de la Chitcani.