spot_img
spot_img
1.2 C
Vaslui
26-dec.-2024

Noi probleme cu sistemul cardului de sãnãtate

- Advertisement -

DEFECTIUNE…Sistemul informatic al Casei Nationale de Asigurãri de Sãnãtate a fost nefunctional marti, timp de patru ore. “Platforma informaticã PIAS este indisponibilã marti în toatã tara, începând cu ora 8:30, datoritã unor probleme de comunicatii”, a anuntat CJAS pe site-ul institutiei. Pentru a nu crea un blocaj, Casa a recomandat furnizorilor de servicii medicale sã “opereze în aplicatiile proprii serviciile prestate în modul “offline”, iar în momentul remedierii problemelor apãrute sã reînceapã transmiterea online a datelor de raportare”. Este pentru a treia oarã, de la introducerea obligatorie a cardului, când sistemul informatic picã. Cei mai nemultumiti au fost asiguratii, care au fost din nou obligati sã astepte ore întregi pentru a beneficia de un consult sau o internare. “Sã ne zicã cineva si nouã la ce ne foloseste cardul ãsta, cã pânã acum mai mult ne-a încurcat. Sunt bolnavã de diabet, am probleme si cu inima, abia mã mai tin pe picioare. Am stat si am asteptat aproape o orã pe holul cabinetului pânã sã intru la doamna doctor. Am avut programare la ora 10:45 si am intrat la 11:40. Mi-a zis cã din cauza sistemului, cã s-a blocat programul. Asta ne trebuie nouã acum, la bãtrânetile noastre, cozi si nervi?”, ne-a spus Maria Ailenei, vãdit supãratã pe blocajul din sistem. Nu numai asiguratii s-au plâns ieri de nefunctionarea cardului de sãnãtate. La fel de nemultumiti au fost si furnizorii de servicii medicale. Pe lângã faptul cã au fost nevoiti sã încaseze reprosurile asiguratilor, acestia se tem cã munca lor nu va fi decontatã de Casã, la fel cum s-a întâmplat si luna trecutã. “N-a durat foarte mult timp dupã ce sistemul a picat si holurile cabinetelor au devenit din nou neîncãpãtoare. Cei care sunt trasi la rãspundere pentru acest blocaj sunt medicii. Din pãcate, asiguratii nu înteleg cã furnizorii de servicii medicale nu au nici o vinã pentru nefunctionarea cardului. Aceste blocaje ne dezavantajeazã si pe noi pentru cã, potrivit Casei, când apar astfel de momente, trebuie sã operãm în aplicatiile proprii serviciile prestate. La fel s-a întâmplat si luna trecutã, când sistemul a picat de douã ori, însã atunci Casa a avut o problemã cu decontarea serviciilor respective”, ne-a declarat Bogdan Ignãtescu, purtãtorul de cuvânt al Asociatiei Judetene a Medicilor de Familie Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.