Comisia Nationalã de Acreditare poposeste în perioada 23-27 noiembrie la Spitalul Judetean Vaslui
COMISII…Emotii pentru reprezentantii Spitalului Judetean de Urgentã Vaslui, care vor primi în perioada 23-27 noiembrie o comisie ce trebuie sã evalueze unitatea medicalã, apoi sã acorde acreditarea. Reprezentantii Spitalului Judetean de Urgentã Vaslui trebuie sã arate cã în ultimii ani unitatea medicalã a progresat, iar calitatea actului medical a crescut considerabil. La acest moment, cel mai mare spital din judet poate bifa cea mai mare parte din cele 1.800 de criterii impuse pentru a primi acreditarea. Pentru a verifica dacã spitalul vasluian respectã criteriile de acreditare, o comisie de la Bucuresti va trece pragul tuturor sectiilor unitãtii medicale. Directorul medical al spitalului, medicul Lelia Croitoru , spune cã reprezentantii Comisiei de Acreditare au anuntat cã evaluarea va avea loc în perioada 23-27 noiembrie. “Spitalul Judetean de Urgentã Vaslui va intra în procedura de acreditare în perioada 23-27 noiembrie. O comisie va urmãri implementarea criteriilor de acreditare. Vorbim de aproximativ 1800 de indicatori pe care spitalul trebuie sã-i bifeze pentru a obtine nivelul maxim de acreditare”, a declarat Lelia Croitoru. Comisia va vizita toate sectiile spitalului si va sta de vorbã cu reprezentantii fiecãrei structuri. Directorul medical al spitalului a precizat cã evaluatorii vor sta de vorbã inclusiv cu pacientii, pentru a afla cât de multumiti sunt de calitatea actului medical. “Procesul de obtinere a acreditãrii este unul complex si are în vedere verificarea tuturor structurilor unitãtii medicale, pornind de la managementul resurselor umane si încheind cu calitatea serviciilor medicale. Potrivit standardelor, comisia va sta de vorbã cu fiecare sef de sectie, cu fiecare asistentã sefã, cu personalul auxiliar, dar si cu pacientii pentru a afla cât de multumiti sunt de calitatea actului medical. Sunt emotii, dar eu sunt convinsã cã rezultatele vor fi foarte bune. Sper sã depãsim pragul de 85% din indicatori. Muncim din greu în aceste zile pentru a realiza acest lucru”, a mai adãugat Lelia Croitoru.
Se urmãreste nivelul maxim de acreditare
Pentru a obtine nivelul maxim de acreditare, un spital trebuie sã îndeplineascã peste 85% din indicatorii ce tin de siguranta pacientului, infectii intraspitalicesti, aparaturã, dar si de partea de circuite, avize de la pompieri si directiile de sãnãtate. “Nivelul de acreditare cu încredere ridicatã” se acordã pentru îndeplinirea indicatorilor de evaluare în intervalul 75 si 84,9%, categoria “Nivel acreditat cu încredere medie” – pentru îndeplinirea indicatorilor de evaluare între 45 si 74,9%. “Nivelul neacreditat” se acordã unitãtilor medicale care îndeplinesc sub 45% din indicatorii de evaluare. Un spital neacreditat nu poate avea contract cu Casa Judeteanã de Asigurãri de Sãnãtate.
700 de indicatori, scosi, începând cu acest an, din procesul de acreditare
Presedintele Autoritãtii Nationale de Management al Calitãtii în Sãnãtate (ANMCS), Vasile Cepoi, a afirmat cã spitalele care intrã în evaluare pentru acreditarea activitãtii li se vor aplica, începând din aceastã lunã, standardele revizuite, din care au fost exclusi circa 700 de indicatori, care au fost considerati nerelevanti. “Aceste standarde pe care noi le-am aplicat pânã acum au o serie întreagã de deficiente, încât la ora actualã spitalele care sunt acreditate, cam o sutã si ceva de spitale, au un procentaj de conformitate între 80 si 95%. Acest lucru este greu de crezut, pentru cã, dacã ne uitãm la imaginea pe care o au spitalele la nivel public si chiar la nivelul profesionistilor, nu corespunde cu aceastã mãsurãtoare pe care noi am fãcut-o. O analizã pe care am fãcut-o în ultima perioadã ne-a arãtat faptul cã un numãr foarte mare de indicatori pe care noi i-am utilizat în evaluare, pânã acum, sunt nerelevanti si atunci când raportezi neconformitãtile la un numãr foarte mare de indicatori care nu sunt relevanti si care sunt usor de îndeplinit, mãcar formal, atunci sigur cã iese un grad mare de neconformitate. Ca urmare, noi am revizuit aceste standarde si (…) aplicãm standardele revizuite, din care am exclus vreo 700 de indicatori nerelevanti. (…) Aveam indicatori a cãror interpretare era discutabilã, adicã acelasi indicator vãzut de doi evaluatori diferiti putea fi interpretat diferit”, a precizat Cepoi.