Angajații slab pregătiți din sistemul bancar au făcut ca debitorii să fie uneori incomplet informați împotriva riscurilor de bază ce vin cu un credit, arată Banca Națională a României într-un raport. Bancherii au utilizat mecanisme de dobândă care nu puteau fi înțelese de clienți, au practicat comisioane excesive și au supra-îndatorat debitorii, spune BNR, lucruri acuzate și de consumatori în ultimii ani.
Ai luat un credit cu o dobândă care variază după cum vrea banca? Plătești comisioane exagerat de mari la credit și nu pricepi de ce? Rata lunară a ajuns să fie egală cu salariul? Dacă da, atunci nu e doar vina ta, recunoaște BNR, ci și a angajaților băncilor.
“Deficiențele în ceea ce privește gradul de pregătire a personalului implicat în activitatea de creditare a condus la o informare uneori incompletă a consumatorilor în ceea ce privește riscurile de bază asociate produselor de creditare”, se arată în raportul BNR din acest an privind stabilitatea financiară.
Felul în care băncile acordau credite înainte de 2009 a lovit clienții în timpul crizei financiare, spune BNR.