Conducerea firmei Morandi, din Vaslui, firmã care se ocupã cu productia si procesarea de carne de pui, sustine cã are mari probleme în a gãsi fortã de muncã specializatã, pentru cã multi români au plecat din tarã, iar cei rãmasi preferã ajutoarele sociale. „Echipa noastrã numãrã peste 130 de persoane. Ne confruntãm însã cu o problemã la care greu gãsim rezolvare, respectiv lipsa fortei de muncã în zona judetului Vaslui. Cei tineri, dar si cei experimentati au migrat sã munceascã fie în alte localitãti, dar mai ales în alte tãri. Foarte multi dintre cei care au rãmas în tarã preferã sã trãiascã din ajutoarele sociale pe care statul le asigurã”, spune Alina Moraru, directorul de marketing al companiei Morandi. Firma si-a bugetat pentru acest an o cifrã de afaceri cumulatã de 66 de milioane de lei, în crestere cu 38% comparativ cu 2014. Ca unitãti de productie, Morandi detine patru ferme proprii de crestere a pãsãrilor, cu o capacitate de aproximativ 630.000 de pui per serie, si o unitate de transare de carne de pui. Mai nou, compania detine si o retea de zece magazine proprii în zona Moldovei, unde comercializeazã produse, precum carne de pui si ouã. Produsele Morandi Com sunt vândute si în retelele Billa, Carrefour, Mega Image si Profi, care au în total peste 1.000 de magazine.