Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiiţifice a publicat strategia națională pentru dezvoltarea învățământului terțiar din România, în perioada 2015-2020. Se doreşte ca în următorii ani procentul elevilor care părăsesc timpuriu școala să se situeze sub 10%, cel puțin 40% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 30 și 34 de ani să aibă finalizate studii terțiare şi cel puțin 15% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 și 64 de ani să participe la învățarea pe tot parcursul vieții. Potrivit unor estimări, numărul elevilor va scădea cu 40% în 2025.
Rata sărăciei relative din România a scăzut semnificativ în perioada 2000 –2013. Rata sărăciei a scăzut de la 36%, în 2000, la 23,4%, în 2008, și 22,4% în 20137, datorită creșterii protecției sociale și a cheltuielilor cu asigurările. Din 2008 când au fost înregistrate 4.988.000 persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială, anual numărul acestora a scăzut continuu (cu 466.000 persoane în 2010, 240.000 persoane în 2011, 164.000 persoane în 2012 și cu 211.000 persoane în 2013).
O treime dintre copii trăiesc în sărăcie relativă, iar procentul se păstrează în timp. Din 2008 până în 2012, rata sărăciei relative în rândul copiilor a fost constant mai mare decât rata sărăciei calculată la nivelul întregii populații (cu circa 10 puncte procentuale). Mai mult, în timp ce rata sărăciei pentru populația totală a scăzut (deşi doar uşor) în aceşti cinci ani,rata sărăciei în rândul copiilor a crescut cu aproximativ 1 punct procentual.
Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/schimbari-majore-in-invatamantul-romanesc-in-urmatorii-5-ani-costurile-sunt-de-peste-doua-miliarde_246172.html#ixzz3mXhQCls5